Avatar billede zenorph Nybegynder
13. november 2012 - 22:24 Der er 4 kommentarer

.avi filer

Hej... Jeg valgte i dag at købe et program på nettet, som gør, at jeg kan få mine DVD-film over til avi-format på computeren (derved min server) - lækkert, og det spiller bare.

Men... til min server har jeg koblet en Boxee Box op, og det fungere såmænd også fint nok, men ikonet den viser, er desværre bare "starten" af filmen (ØV ØV)

Så har jeg forgæves prøvet at finde en løsning på, hvordan man giver den enkelte .avi-fil et ikon!

Jeg skynder mig at tilføje, at det med at oprette en genvej ikke er en go' løsning til mig.

Forslag?
Avatar billede zenorph Nybegynder
13. november 2012 - 22:25 #1
Glemte lige, at jeg faldte over lign., spørgsmål på nettet, men ham der svare, må jeg tilstå, at jeg ikke forstår :o(

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110628202640AAmuJcc
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2012 - 22:30 #2
Boxee boxen tager og identificerer filmen via IMDB hvis der er internet adgang til den, og hvis den ud far titlerne kan se hvad der er for en film.
Så du behøver ikke selv gøre noget, ellers klik ind på tilmen via boxee boxen og vælg identificer, her kan du så skrive titlen på filmen og den søger så på IMDB, du vælger filmen og snart har den hentet alt info om filmen og for det meste også et DVD cover eller lign.

Har selv en Boxee box og det virker upåklageligt på den måde.
Avatar billede zenorph Nybegynder
13. november 2012 - 22:36 #3
Det er også sandt nok, men...
Jeg vil gerne, at kunne tilføje et ikon, så den fortsat viser det på f.eks. min bærbare PC.
Det vil (for min søn) gøre det langt nemmere, at finde den tegnefilm han gerne vil se - og det med læsning er vi ikke kommet til endnu :o)

Så søger stadig en løsning. Og jeg synes da, at det må kunne lade sig gøre?!?
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2012 - 22:51 #4
Ahh ja men så er det jo ikke boxee boxen mere :)

Hvis han fx. ser film på en Ipad ville jeg foreslå at du installerede Boxee Media Manager på computeren og så havde den kørende, samt Boxee Ipad App der kobler op og tager alle info via din computer, det virker rigtig godt.

Men du vil have ikoner på filerne, det nemmeste er nok at ligge hver fil i en mappe og så give mappen et billede, se fx her http://support.microsoft.com/kb/812003

Det er nok det jeg lige kan komme på. Kan ikke lige se hvordan du kan gøre det for hver fil ihvertfald.