Avatar billede EDK Nybegynder
14. november 2012 - 08:38 Der er 6 kommentarer

Åbne filer fra Indesign i Illustrator

Hej alle,

Er der nogen af jer som ved, om man kan åbne filer, der er lavet i Indesign og gemt som eps, i Illustrator? Og stadig kunne foretage rettelser i filerne? Jeg skal sende nogle filer, som jeg netop har gemt som eps men kunden kan ikke åbne dem, og jeg kan ikke finde ud af hvorfor. Jeg ved at de kan åbne ai filer, så tænkte jeg ville konvertere dem i illustrator, hvis det fungerer..

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede poko1 Ekspert
14. november 2012 - 09:33 #1
EPS Filer kan åbnes med Adobe photoshop.Du får måske en dialogboks som spørger om du vil finde et program på nettet men vælg selv her vælg selv et program og vælg Photoshop jeg regner med det er det samme i Illustrator!
http://gratisupload.dk/vis_billede/687285/
Avatar billede prodic Mester
14. november 2012 - 10:35 #2
Ud fra den betragtning at Illustrator kan åbne .eps-filer, så kan du i teorien godt.
Du kan dog risikere at du ikke opnår det resultat du ønsker.
Måske skal tekstbokse forlænges, ombrydningen kan være forkert, elementer kan være låst og mange andre ting.

Hvorfor ikke bare nøjes med en pdf-fil? I den kan de frit kommentere og du kan udføre ændringerne.

Photoshop kan i princippet også men det er et endnu værre valg end Illustrator til dette formål. :-)

InCopy fra Adobe er "letvægts InDesign", hvis vi endeligt skal finde et alternativ, som kan åbne InDesign-filer.
Avatar billede EDK Nybegynder
14. november 2012 - 11:38 #3
Mange tak for jeres svar. Lægger I et svar?
Avatar billede prodic Mester
14. november 2012 - 11:44 #4
For min skyld må du gerne smide et svar selv og acceptere det. Ellers tak.
Avatar billede poko1 Ekspert
14. november 2012 - 11:52 #5
Hvad kunne du bruge?
Avatar billede EDK Nybegynder
14. november 2012 - 12:03 #6
Poko1: Jeg har ikke selv Photoshop, men vil forsøge mig frem med  Illustrator og så være opmærksom på de ting, der kan opstå som prodic skrev. Kommer jeg i nærheden af Photoshop vil jeg også prøve det der så jeg ved det for fremtiden. Du kan bare lægge et svar og så får du pointene :-)