Avatar billede 0pilo Nybegynder
15. november 2012 - 15:12 Der er 3 kommentarer

Andet grafikkort

Hej jeg har for nogle få dage siden købt den her laptop. http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/notebook?navn=asus-notebook-a75vm-ty157v-a75vm-ty157v&id=0-4404230450

Der står at grafikkortet er et GeForce GT 630m, men når jeg kigger inde i computeren, siger den at der sidder Intel HD Graphics 4000 i.
Det er mærkeligt da der også på computeren sidder et klistermærke med netop Nvidia GeForce GT630m.

Er der nogle der kan forklarer, hvorfor den viser et andet grafikkort end det jeg har?
Avatar billede milter Ekspert
15. november 2012 - 17:53 #1
Sikkert fordi, din computer er udstyret med en Core i7-3610QM processor, som har indbygget grafik:

http://ark.intel.com/products/64899

Til opgaver, som ikke kræver de helt store kræfter, bruger din computer Intel HD Graphics 4000, og til mere krævende opgaver bruger den GT630m. Hvis du ønsker det, kan du lave om på, hvornår hvad bruges.
Avatar billede 0pilo Nybegynder
16. november 2012 - 20:59 #2
Hvordan kan jeg så gøre Geforce til det primære grafikkort?
Avatar billede milter Ekspert
16. november 2012 - 21:16 #3
Jeg kan ikke finde din computer på ASUS's hjemmesider, så  jeg kan ikke sige det med 100% sikkerhed for din computers vedkommende, men der må følge en eller anden form for strømbesparende program med din computer. Prøv at kigge i brugsanvisningen.

Og så kan du næsten helt sikkert gå ud fra, at den kører på GeForcen, når strømkablet er sluttet til