Avatar billede Finngu Novice
23. november 2012 - 16:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

LeverNu sat til 0 som standard?

Vi har en C5 - dansk, version 4.00

I salgsordre når vi indtaster det bestilte antal, så sætter C5 automatisk "LeverNu" til at være samme antal.

Vi kan så selv sætte LeverNu til at være nul og det er jo fint

Men kan nogen guide mig igennem hvor og hvordan jeg kan rette på det så det sker automatisk?
Altså at "LeverNu" ikke automatisk bliver = Bestilt på nye indtastede ordrelinier
Det er vel noget med at den funktion der sørger for at C5 foreslåt at LeverNu=Bestilt på nye salgsordrelinier, tænker jeg.

Men jeg ved ikke hvor jeg skal hen og hvad jeg skal kode :-)

På forhånd mange tak

Finn
Avatar billede jjam Juniormester
23. november 2012 - 17:22 #1
Jeg bilder moig ind at kunne huske at der er en parameter opsætning der gør det du mangler.
Ellers, så ville jeg kode det på database trikkere.
Jan
Avatar billede Finngu Novice
23. november 2012 - 17:35 #2
Har kigget - der er ikke noget i parametre man kan sætte der, desværre (mener dog der var det i den gamle C4)

Database trikkere? Kan du forklare nærmere? :-)

Finn
Avatar billede jjam Juniormester
24. november 2012 - 11:15 #3
Database tiggere er noget kode der afvikles på f.eks. ordre linjer ved f.eks. oprettelse og ændring af en rekord. Ud fra dit spørgsmål, så troede jeg du kunne programmere i XAL. Sorry...
Avatar billede Finngu Novice
24. november 2012 - 15:56 #4
Jamen nogle tilretninger har jeg skam kunne lave - også med hjælp herinde fra :-)
Det var nu mere konkret HVOR jeg skulle ind og kode :-)

Er klar over det er noget med
SET LeverNu = 0

Men lige hvor? Haha

Men har faktisk prøvet et sted, som jeg er lige ved at tro virker
Har sat det ind på feltet "Antal" ved "on change", så hvis man retter/opretter et antal, så sættes LeverNu til nul

Tror det virker og tester det lige :-)
Avatar billede jjam Juniormester
24. november 2012 - 16:16 #5
I udviklingsmenuen TRG/RET
Eller på formen
I udviklingsmenuen FRM/RET
Avatar billede Finngu Novice
24. november 2012 - 17:10 #6
I frm/ret satte jeg det ind på ordrelinie ved "antal"
Der satte jeg på "ved rettelse" at LeverNu = 0

Tror det virker :-)
Avatar billede jjam Juniormester
24. november 2012 - 18:38 #7
;-)