Avatar billede styler.dk Nybegynder
10. august 2001 - 23:57 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

..:Nu kan det fanme være nok:..

Daws!
i har sikkert hørt om den virus...
\"Hi! How are you?\"
(tror nok det er en virus)
Idag da jeg tjekkede mail fik jeg 10 mail fra
Tina Jensen
lundevej3-325@mail.tele.dk
med den der \"Hi! How are you?\"
Jeg bruger Outlock Express..
(Microsoft Outlock 2000 gik i stykker:( )
Når men nok om det..
Jeg vil gerne vide om man ikke kan gøre sådan at man sletter alle mail som jeg får med Tina Jensen (lundevej3-325@mail.tele.dk )
Lige nu bliver du overført til min \"Slettet post\"
Men kan man ikke få dem fjernet HELT!!
og hvad skal jeg gøre hvis jeg 10-15 mail fra Tina Jensen om dagen...
Skal jeg klage til TDC at sige  hun sender alle  de mails til mig?!??!
Jeg har skrevet til hende..
og spurgt hvem hun er..
Men hun gider ikke svare.
Håber jeg kan få hjælp..
___________________
|//\\\\Styler.dk//\\\\|
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Avatar billede jelzin101 Praktikant
10. august 2001 - 23:59 #1
prøv at skrive til hende i en venlig tone og råde hende til at installere et nyt virusprogram -det er ikke sikkert at hun ved at hun har virussen.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
11. august 2001 - 00:00 #2
(det kan godt være lidt skræmmende hvis en ukendt person skriver til en og spørger hvem man er)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
11. august 2001 - 00:02 #3
hvis det så ikke hjælper kan du tage kontakt til tdc og forklare dem situationen.
Avatar billede styler.dk Nybegynder
11. august 2001 - 00:03 #4
jelzin101  --> Ja jeg kan da prøve..
men hun må da kende mig.
Hvor skulle hun ellers få min mail fra?
Avatar billede styler.dk Nybegynder
11. august 2001 - 00:03 #5
okay...
Avatar billede handmade Nybegynder
11. august 2001 - 00:05 #6
Ellers anmeld den til www.spamcop.net med en bemærkning om at den indeholder virus. Spamcop kontakter Teledanmarks abuse-afdeling-det er sandsynligvis mere effektivt end hvis du selv gør det.. I øvrigt har jelzin101 sikkert ret: afsenderen ved det nok ikke, men det skal da stoppes...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
11. august 2001 - 00:06 #7
det kan være hun engang har været inde på din hjemmeside og skrevet til din mailadr. så den ligger i hendes kartotek.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
11. august 2001 - 00:06 #8
long shot i know :)
Avatar billede styler.dk Nybegynder
11. august 2001 - 00:08 #9
Jjelzin101--> Ja..
Men jeg har kun fået den der \"Hi! How are you?\"
fra hende......

handmade --> oki prøver jeg lige
Avatar billede styler.dk Nybegynder
11. august 2001 - 00:08 #10
handmade --> den er jo på engelsk..
er der ikke en på Dansk.
eller forstår de godt Dansk der inde...
Avatar billede styler.dk Nybegynder
11. august 2001 - 00:10 #11
Avatar billede handmade Nybegynder
11. august 2001 - 00:12 #12
Internettet er jo ret internationalt, så de forstår udmærket din anmeldelse. Du skal følge en bestemt fremgangsmåde (copy mailheader og indhold), men det kan du læse om på siden. Gå til venstre øverst oppe, der står noget med \"report spam\". NB: mailheaders er jo på engelsk og alle udbydere har regler at rette sig efter over hele verden...
Det er meget effektivt, de fleste udbydere har respekt for dette system.
Avatar billede styler.dk Nybegynder
11. august 2001 - 00:14 #13
okay....
Avatar billede jelzin101 Praktikant
11. august 2001 - 00:15 #14
anmeldespoliti er måske at skyde over målet.
Avatar billede styler.dk Nybegynder
11. august 2001 - 00:20 #15
oki..
Avatar billede styler.dk Nybegynder
11. august 2001 - 00:21 #16
Jeg tror lige jeg venter i et par dage...
og hvis jeg stadig for mails fra hende..
Så skriver jeg til TDC og til .... http://spamcop.net/
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
11. august 2001 - 00:50 #17
Du spørger om det kan lade sig gøre at slette de mails der kommer derfra, du kan lave en postregel, så de bliver slettet allerede ude på serveren.
Marker mailen, tryk på \"meddelelse\", derefter på \"opret regel ud fra meddelelse\", så kommer en box frem, der sætter du hak i \"hvor linjen fra indeholder personer\"
Nedenunder vælger du så hvad der skal ske med mailen, der kan du f.eks sætte den til at slette alt fra hende på serveren.

Men kontakt lige tdc også, der er jo mulighed for, at hun slet ikke er klar over hun videresender dem.

/Jean
Avatar billede styler.dk Nybegynder
13. august 2001 - 01:56 #18
glemte helt at lukket...Hehe:)
Avatar billede styler.dk Nybegynder
13. august 2001 - 01:57 #19
hvor blev de sidste 6 point af?
Avatar billede styler.dk Nybegynder
13. august 2001 - 01:57 #20
2 even..