Avatar billede vand Nybegynder
29. november 2012 - 14:04 Der er 6 kommentarer

Automatik overførsel / backup fra kamera

Hej...

Jeg arbejder i et boligselskab og hvis man glemmer at lave backup og mister sine fotos fra fks et syn så er det umuligt at vinde i retten...

derfor har jeg prøvet at finde ud af en måde at få lavet backups automatisk af de billeder som ligger på kameraret. da jeg har nogle kolegaer som ikke er så gode til IT så syntes jeg det ville være smart hvis den gjorde det automatisk når man tilslutter kameraret...

det bedste ville jo være hvis jeg kan få den til at lave backup på en server som jeg sætter op med raid. men hvis man ikke kan få et program der kan det så ville det være fint hvis den bare kan lave en backup et andet sted på computeren.
så ville det være fedt hvis den kunne kende forskel på gamle og nye billeder. sådan at man ikke får lavet backups af de samme billeder flere gange..

Håber der findes en nem løsning.

alle gode råd er velkomne. tak på forhånd :)
Avatar billede richardjensen Seniormester
29. november 2012 - 15:43 #1
En måde kunne være fx. en ekstra harddisk , og der sortere efter data/alder, - ( og fravælge doubletter )
Noget automatisk ? Når kameraet tilsluttes får man jo et pop-up vindue med mulighed for valg.
Avatar billede richardjensen Seniormester
29. november 2012 - 15:46 #2
rettelse: sortere efter data/alder læs: dato/alder
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2012 - 20:36 #3
Jeg har programmet Allway Sync (gratis) som jeg synkroniserer mapper og eksterne medier med.
Programmet er lavet så man kan indstille det til at synkronisere automatisk og overføre filer ved tilslutning af udstyr.
Automatiseret synkronisering skal være aktivt, og ikon være i tray.
Puttes kamera kun i en gang imellem formoder jeg at det forbliver gratis.
Har selv lige testet med mit kamera, og det virker udmærket.
http://allwaysync.com/download.html
Pro udgaven koster 20 Dollars
Avatar billede vand Nybegynder
04. december 2012 - 12:04 #4
Richard. det skal helst gå helt automatisk.. da jeg ellers ikke er sikker på at det vil blive gjort :)
.....

Syntes det der program "allwaysync" virker rigtig godt.. skal lige prøve at lege lidt med det her i løbet af ugen.. så hvis det virker efter hensigten så får de selvfølgelig de point...

når jeg læser sync så kan jeg hurtigt blive bange for at den syncronisere.. det vil sige at det der ligger på harddisken kommer også til at ligge på kameraret og omvendt... det ville hurtigt blive noget rod :)

Men mange tak for de super svar indtil videre... !
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2012 - 15:56 #5
Du kan i indstillingerne vælge at den kun sender til en mappe uden at tjekke hvad der er på kameraet. Det er ikke noget problem.
Man kan fravælge at nedarve sletninger og ændringer,og så burde den kun senede filerne direkte til mappe.
Du finder indstillingerne når du venstre klikker på pilen.
Prøv dig lidt frem.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 20:24 #6
Er du kommet videre?