Avatar billede mikmeier48 Nybegynder
02. december 2012 - 13:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

kode

Kan man indsætte en kode på hjemmesiderne, så siderne vises korrekt, uanset hvilken browser der bruges? Jeg har problemer med at få siderne vist korrekt i Chrome og Firefox. De virker i Explore. Hjemmesiden hedder www.preimer.eu
Avatar billede mikmeier48 Nybegynder
02. december 2012 - 13:01 #1
Jeg glemte lige at skrive, at det ikke er forsiden, men de sider linkes til der er problemet.
Avatar billede keysersoze Guru
02. december 2012 - 14:47 #2
Du kan ikke indsætte en enkelt linje kode der på magisk vis gør at siden vises korrekt på tværs af browsere - men du kan kode hele siden korrekt. Fx har du ingen DOCTYPE og den skrevne HTML er heller ikke valid.

http://www.web-dev.dk/post/DOCTYPE-og-valid-kode-ens-udseende-i-Internet-Explorer-og-FireFox.aspx
Avatar billede mikmeier48 Nybegynder
02. december 2012 - 17:39 #3
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Hvad skal der så rettes i f.eks. denne
Avatar billede mikmeier48 Nybegynder
02. december 2012 - 17:40 #4
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Prøver igen
Avatar billede keysersoze Guru
02. december 2012 - 18:32 #5
Der skal ikke nødvendigvis rettes noget på den, men du skal selvfølgelig indsætte en DOCTYPE svarende til hvad du har programmeret om det så er HTML5 eller HTML4.01 i strict eller transitional. Men det er selvfølgelig lige så meget resten af koden der skal være valid.

Og som skrevet i artiklen er doctype og valid kode ikke ensbetydende med at siden vises ensartet på tværs af browsere men det er i hvert fald et godt stykke på vejen.
Avatar billede olebole Juniormester
05. januar 2013 - 17:35 #6
<ole>

Jeg ved, det sikkert vil være upopulært, men sitet burde skrives om fra bunden. Frontpage er et meget gammelt program, som skriver dybt forældet kode, som den blev brugt i begyndelsen/midten af 90'erne. Desværre er programmet helt utilstrækkelig til dagens WWW  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
30. januar 2013 - 20:27 #7
Fandt du en løsning, eller var det ligemeget?
Avatar billede mikmeier48 Nybegynder
31. januar 2013 - 10:03 #8
Hej olebole
Jeg har fundet den løsning, at jeg fra i morgen skal igang med at få undervisning i Joomla. Det venter jeg mig meget af.
Avatar billede mikmeier48 Nybegynder
25. februar 2013 - 17:09 #9
Hejkeysersoze
Tak for dit svar som jeg accepterer og vil overføre 200 point til dig. Jeg ved bare ikke lige hvordan man gør.
Avatar billede keysersoze Guru
25. februar 2013 - 17:19 #10
jeg skal først lægge et svar - og det får du her.