Avatar billede JSH2 Juniormester
03. december 2012 - 12:54 Der er 4 kommentarer

Formmail script ??

Hej..  Jeg er ingen ørn på dette felt...så søger et hjælp herigennem..

Jeg har fundet en kontaktform på nettet.. og vil have den på min www således at jeg kan få de indtastede informationer sendt på mail.. Jeg har fået en kode fra min udbyder til dette brug, men kan ikke rigtig få den til at virke !!

Den store knap skal erstattes med den lille og så skal skema info med når der senden..

Kan nogen hjælpe ??

Hele koden her:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>HTML Form</title>

<style type="text/css">

* { margin: 0; padding: 0; }

html { height: 100%; font-size: 62.5% }

body { height: 100%; background-color: #FFFFFF; font: 1.2em Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; }

/* ==================== Form style sheet ==================== */

form { margin: 25px 0 0 29px; width: 450px; padding-bottom: 30px; }

fieldset { margin: 0 0 22px 0; border: 1px solid #2B6600; padding: 12px 17px; background-color: #DAF5C7; }
legend { font-size: 1.1em; background-color: #2B6600; color: #FFFFFF; font-weight: bold; padding: 4px 8px; }

label.float { float: left; display: block; width: 100px; margin: 4px 0 0 0; clear: left; }
label { display: block; width: auto; margin: 0 0 10px 0; }
label.spam-protection { display: inline; width: auto; margin: 0; }

input.inp-text, textarea, input.choose, input.answer { border: 1px solid #909090; padding: 3px; }
input.inp-text { width: 300px; margin: 0 0 8px 0; }
textarea { width: 400px; height: 150px; margin: 0 0 12px 0; display: block; }

input.choose { margin: 0 2px 0 0; }
input.answer { width: 40px; margin: 0 0 0 10px; }
input.submit-button { font: 1.4em Georgia, "Times New Roman", Times, serif; letter-spacing: 1px; display: block; margin: 23px 0 0 0; }

form br { display: none; }

/* ==================== Form style sheet END ==================== */

</style>

<!--[if IE]>
<style type="text/css">

/* ==================== Form style sheet for IE ==================== */

fieldset { padding: 22px 17px 12px 17px; position: relative; margin: 12px 0 34px 0; }
legend { position: absolute; top: -12px; left: 10px; }
label.float { margin: 5px 0 0 0; }
label { margin: 0 0 5px 0; }
label.spam-protection { display: inline; width: auto; position: relative; top: -3px; }
input.choose { border: 0; margin: 0; }
input.submit-button { margin: -10px 0 0 0; }

/* ==================== Form style sheet for IE end ==================== */

</style>
<![endif]-->
</head>

<body>

    <form action="" method="post">
        <!-- ============================== Fieldset 1 ============================== -->
        <fieldset>
            <legend>Lorem ipsum:</legend>
                <label for="input-one" class="float"><strong>Input One:</strong></label><br />
                <input class="inp-text" name="input-one-name" id="input-one" type="text" size="30" /><br />

                <label for="input-two" class="float"><strong>Input Two:</strong></label><br />
                <input class="inp-text" name="input-two-name"  id="input-two" type="text" size="30" />
        </fieldset>
        <!-- ============================== Fieldset 1 end ============================== -->

        <!-- ============================== Fieldset 2 ============================== -->
        <fieldset>
            <legend>Praesent vitae:</legend>
                <label for="option1"><input class="choose" name="option[]" id="option1" type="checkbox" value="1" /> &nbsp; Pellentesque fermentum tellus</label><br />
                <label for="option2"><input class="choose" name="option[]" id="option2" type="checkbox" value="2" /> &nbsp; Maecenas at tellus</label><br />
                <label for="option3"><input class="choose" name="option[]" id="option3" type="checkbox" value="3" /> &nbsp; Curabitur tincidunt nisl eget</label><br />
                <label for="option4"><input class="choose" name="option[]" id="option4" type="checkbox" value="4" /> &nbsp; Curabitur quis orci vitae velit facilisis</label><br />
                <label for="option5"><input class="choose" name="option[]" id="option5" type="checkbox" value="5" /> &nbsp; Class aptent taciti sociosqu ad litora</label>
        </fieldset>
        <!-- ============================== Fieldset 2 end ============================== -->

        <!-- ============================== Fieldset 3 ============================== -->
        <fieldset>
            <legend>Fusce odio:</legend>
            <textarea name="textarea-name" id="message" cols="30" rows="5" title="Note or message"></textarea><br />
            <label class="spam-protection" for="protection">Spam protection: <strong>6&nbsp;+&nbsp;5&nbsp;=</strong></label><br />
            <input class="answer" type="text" name="antispam" id="protection" size="5" />
        </fieldset>
        <!-- ============================== Fieldset 3 end ============================== -->

        <p><input class="submit-button" type="submit" alt="SUBMIT" name="Submit" value="SUBMIT" /></p>
    </form>
<form method="post" action="http://www.dammar.dk/cgi-bin/FormMail.pl" accept-charset="ISO-8859-1" onsubmit="var originalCharset = document.charset; document.charset = 'ISO-8859-1'; window.onbeforeunload = function () {document.charset=originalCharset;};">
<input type="submit" value="Send" />
<input type="hidden" name="recipient" value="info@dammar.dk" />
<input type="hidden" name="subject" value="Foto" />
<input type="hidden" name="redirect" value="" />
<input type="hidden" name="missing_fields_redirect" value="" />
<input type="hidden" name="required" value="" />
</form>

</body>
</html>
Avatar billede olebole Juniormester
03. december 2012 - 15:51 #1
<ole>

Jeg kan nogenlunde forestille mig, hvad de har haft af våde drømme, da de skrev denne linje, men drømmene svarer ikke med virkeligheden:

<form method="post" action="http://www.dammar.dk/ (...) accept-charset="ISO-8859-1" onsubmit="var originalCharset = document.charset; document.charset = 'ISO-8859-1'; window.onbeforeunload = function () {document.charset=originalCharset;};">

Den er tydeligvis skrevet af en person, som ikke har skygge af viden om, hvordan tegnsæt skal håndteres på WWW.

/mvh
</bole>
Avatar billede JSH2 Juniormester
03. december 2012 - 16:06 #2
HMMM. det var da underligt..

Jeg forespurgte hos one.com min udbyder om hvordan det skulle gribes an, og de gav mig et link
http://one-docs.com/tools/formmailgen/
Som som gav den kode som jeg så har sat nederst på siden, men skal den det ?? for det virker ikke..
John
Avatar billede olebole Juniormester
03. december 2012 - 16:19 #3
Du har da ikke fået koden, jeg viser, fra den side  =)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
03. december 2012 - 16:42 #4
din submit knap skal være i den form du ønsker at sende, og de 4 skjulte indput felter skal også være i den form (settings til fomail.pl)

prøv dette, vær opmærksom på at Eksperten har smadret alle link, dem skal du rette manuelt, jeg gider ikke pakke dem ind i img tag

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>HTML Form</title>
<link rel="stylesheet" href="style.css" />
</head>
<body>
<form method="post" action="http://www.dammar.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="info@dammar.dk" />
<input type="hidden" name="subject" value="Foto" />
<input type="hidden" name="redirect" value="" />
<input type="hidden" name="missing_fields_redirect" value="" />
<input type="hidden" name="required" value="" />

        <!-- ============================== Fieldset 1 ============================== -->
        <fieldset>
            <legend>Lorem ipsum:</legend>
                <label for="input-one" class="float"><strong>Input One:</strong></label><br />
                <input class="inp-text" name="input-one-name" id="input-one" type="text" size="30" /><br />

                <label for="input-two" class="float"><strong>Input Two:</strong></label><br />
                <input class="inp-text" name="input-two-name"  id="input-two" type="text" size="30" />
        </fieldset>
        <!-- ============================== Fieldset 1 end ============================== -->

        <!-- ============================== Fieldset 2 ============================== -->
        <fieldset>
            <legend>Praesent vitae:</legend>
                <label for="option1"><input class="choose" name="option[]" id="option1" type="checkbox" value="1" /> &nbsp; Pellentesque fermentum tellus</label><br />
                <label for="option2"><input class="choose" name="option[]" id="option2" type="checkbox" value="2" /> &nbsp; Maecenas at tellus</label><br />
                <label for="option3"><input class="choose" name="option[]" id="option3" type="checkbox" value="3" /> &nbsp; Curabitur tincidunt nisl eget</label><br />
                <label for="option4"><input class="choose" name="option[]" id="option4" type="checkbox" value="4" /> &nbsp; Curabitur quis orci vitae velit facilisis</label><br />
                <label for="option5"><input class="choose" name="option[]" id="option5" type="checkbox" value="5" /> &nbsp; Class aptent taciti sociosqu ad litora</label>
        </fieldset>
        <!-- ============================== Fieldset 2 end ============================== -->

        <!-- ============================== Fieldset 3 ============================== -->
        <fieldset>
            <legend>Fusce odio:</legend>
            <textarea name="textarea-name" id="message" cols="30" rows="5" title="Note or message"></textarea><br />
            <label class="spam-protection" for="protection">Spam protection: <strong>6&nbsp;+&nbsp;5&nbsp;=</strong></label><br />
            <input class="answer" type="text" name="antispam" id="protection" size="5" />
        </fieldset>
        <!-- ============================== Fieldset 3 end ============================== -->
<input type="submit" value="Send" />
</form>
</body>
</html>