Avatar billede Jesma Novice
07. december 2012 - 12:07 Der er 6 kommentarer

Ny bærbar computer - skal være let, tynd, yde godt og billig.

Hej alle sammen. Jeg har gevaldig meget brug for en ny computer. Jeg er studerende, læser medicin, og skal derfor have en pc jeg kan tage med på universitetet hver dag uden at få ondt i ryggen.
Mange af mine medstuderende render rundt med deres flotte macbook air, men jeg er helst fri for at skifte over til mac. Jeg leder efter noget der minder om den tynde asus zenbook ux21e.

Ting den skal kunne:
- den skal være tynd og let
- den skal have en god ydelse, så den både virker til word, powerpoint og excel, men også kan bruges til surfing. Jeg er træt af at have en computer som lagger hele tiden og som tager tusinde år om at tænde op og gå fra det ene til det andet. Så ydelse er vigtigt.
- den skal være så billig som mulig, men jeg kan godt strække mig til at betale max. 6000 hvis det virkelig er nødvendigt.

Altså skal den være et kompromis mellem størrelse, ydelse og pris - lidt ligesom macs computere, jeg gider bare ikke betale den ekstrapris det koster at få det lille æble på skærmen.

Mit spørgsmål til jer er derfor hvilken bærbar pc i vil anbefale til en person med mine kriterier?

ps jeg sætter spørgsmålet til 60 point, da jeg gerne vil have nogle uddybende svar om hvorfor det lige er den computer i vælger.
Avatar billede sadolin1978 Novice
07. december 2012 - 12:31 #1
Denne kunne være et godt bud på en studie PC, det er en ultrabook (vægt 1.34 kg) dog ikke noget optisk drev ikke gamer grafikkort men kan følge med til både Word Power Point og div. surf.
Den har en SSD disk for hurtig opstart og afvikling af programmer.
Link til alle spec kommer her.

http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/model-datasheet/NX.M10ED.001

Acer plejer at ligge i den billige ende af scalaen

håber det kan hjælpe dig lidt
Avatar billede decoban Nybegynder
07. december 2012 - 12:58 #2
jeg har aldrig rigtig haft så stor tillid til levetiden på de billige lap's så som acer grundet levetiden på batterier samt generelt holdbarhed.

der er dog et par få gode alternativer i den prisklasse.

fx ASUS ZENBOOK UX32A R3024H med en vægt på 1.45kg.... bliver ikke meget lettere i den skærm str.

den holder sig også lige inde for grænsen mht. dit budget :)

personligt synes jeg den har et fedt design plus du i de fleste tilbud får win 8 med.

den køre ikke spil osv i max grafik men kan man nøjes med medium er anmeldelserne slet ikke så ringe.
Avatar billede Jesma Novice
05. januar 2013 - 23:37 #3
Undskyld den sene tilbagemelding, har været ude at rejse henover jul og nytår.
Jeg må indrømme at jeg hælder mest til en asus, da jeg har et par venner som virkelig har anbefalet dem (de har ingen teknisk viden, men de har selv asus).

Hvis jeg nu ville strække mig lidt og så betale 8000, er der så en computer som ville kunne være det værd? Den skal stadig være tynd og hurtig og have god batteritid.

Mvh
Jeppe Linander Henriksen
Avatar billede decoban Nybegynder
06. april 2013 - 09:31 #4
:)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. april 2013 - 10:38 #5
Med dine krav, så skal du sikre dig en fornuftig SSD (kunne være Samsung 840).

Du nævner ikke spil, derfor går jeg ikke ind i hvad du der vil få brug for (når du ikke gider noget halvhjertet).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. april 2013 - 10:52 #6
Selvom du søger forslag og råd, så ville det være en god ide hvis du selv kan fastsætte din ca. skærmstørrelse.
Vedrørende ydelse, så lyder du til at skulle lægge primær vægt på CPU og SSD samt gerne et godt grafikkort i kontor-klassen (kunne være GT 635m og op).