Avatar billede buxxy Praktikant
10. december 2012 - 21:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

jQuery conflict with Fancybox (i IE)

Hej Eksperter.

Jeg har et script til et fane-panel der konflikter med Fancybox. Fanerne viser ikke deres indhold når man ser siden med IE.

Scriptet følger her:

<script type="text/javascript">
      $(document).ready(function(){
        var active = 0;
        $("#tab_container div:eq("+active+")").show();
        tab_action(0);

        $("#the_tabs span").click(function(){
          var index = $("#the_tabs span").index(this);
          if(active != index)
          {
            $("#tab_container div:eq("+active+")").hide();
            active = index;
            tab_action(active);
            $("#tab_container div:eq("+active+")").fadeIn("fast");
          }
        });
      function tab_action(index)
      {
        $("#the_tabs span").css("background-color","#'.stripinput($fptabssettings["tabs_bg"]).'").css("color","#'.stripinput($fptabssettings["tabs_text"]).'");
        $("#the_tabs span:eq("+index+")").css("background-color","#'.stripinput($fptabssettings["tabs_activebg"]).'").css("color","#'.stripinput($fptabssettings["tabs_activetext"]).'");
      }
    </script>

Er her mon et skarpt hoved der har en løsning på det ?

Siden det drejer sig om er: www.fugletossen.dvdside.dk

Jeg har læst en hel del omkring evt. problemløsning - men enten forstår jeg det bare ikke, eller virker det foreslåede måske ikke.

En af siderne jeg har studeret meget er: http://stackoverflow.com/questions/9324583/why-jquery-javascript-code-get-conflict-with-other-jquery-javascript

Mvh.
Robert.
Avatar billede olebole Juniormester
10. december 2012 - 22:20 #1
<ole>

Først og fremmest bør du nok finde en mere tidssvarende version af jQuery (og måske af de andre scripts/libs, du bruger). Du bruger version 1.5, og jQuery foreligger på nuværende tidspunkt i V. 1.8.3.

Dernæst bør du ikke anvende en minified version til udvikling. Indtil din applikation er færdig, bør du bruge den ikke-komprimerede version - hvorefter du kan tyre en version op med linjer på de 83.997 tegn, som dit nuværende library har.

Den komprimerede version loader væsentligt hurtigere, men er håbløs at finde fejl med

/mvh
</bole>
Avatar billede buxxy Praktikant
10. december 2012 - 22:42 #2
Hej.

Så har jeg lagt jQuery V. 1.8.3 på siden.

Problemet er dog stadig det samme.

Det skal nævnes at jeg ikke udvikler noget i denne sammenhæng - har aldrig sat mig ind i hverken js/jQuery, og her derfor heller ikke forstand på det. Det er blot et script min bekendt vil bruge på hjemmesiden, og jeg har derfor lagt en kopi af siden over på min egen side, i håb om at kunne få det fane panel til at virke sammen med Fancybox.
Avatar billede buxxy Praktikant
10. december 2012 - 22:51 #3
Og så fik jeg lagt nyere version af Fancybox på også - problemet er dog stadig det samme.
Avatar billede olebole Juniormester
10. december 2012 - 22:51 #4
Det er også en minified (komprimeret) version. Det kan ikke finde fejl med. Læg en ukomprimeret version op i stedet
Avatar billede buxxy Praktikant
10. december 2012 - 23:03 #5
Bingo så virker det :-)

Lagde først nyere version af Fancybox på - det virkede ikke.

Lagde så Fancybox version på (vel også nyere må man sige) - og så virkede det skisme.

Jeg takker for svar mht. at opgradere de forskellige scripts.

Hvis du smider et svar - så kan vi lige afregne.
Avatar billede buxxy Praktikant
10. december 2012 - 23:04 #6
.. altså ikke bare nyere version af Fancybox (det prøvede jeg jo før) - men den de kalder V2.
Avatar billede olebole Juniormester
10. december 2012 - 23:45 #7
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg et svar selv og accepter det, så tråden lukkes  =)

PS: Grunden til, at jeg gerne ville se et eksempel uden komprimeret jQuery, er, at IE smed en fejl, der sagde noget i stil med: "Fejl i linje 16 - tegn nummer 59.008".

De 15 første linjer er kommentarer, og linje 16 indeholder hele koden. Det kan man finde fejl i, men det kræver, det er ens eget script, og man er truet på brødet (kunden står og tripper bag ens ryg ... og skulle nødigt begynde at 'trippe dårligt', om man så må sige)  *o)
Avatar billede buxxy Praktikant
11. december 2012 - 00:40 #8
Hehe, ja ok - jeg forstår. :-)

Hmm, der går sgu hurtigt nogle timer med bla. læsning mm. når man, som jeg, ikke har en dyt forstand på js/jQuery.

Anyway så fik jeg (ikke mindst med hjælp fra dig) skidtet til at virke.

Jeg siger dig mange tusind tak!

Så kan jeg gå tilfreds til køjen nu. Har dælme også været i gang med det lige siden fyraften - som var lidt over kl. 12 middag i dag.

Så har jeg da gjort en god ven glad ligeså.

Resultatet kan evt. ses her (selvom det jo er en tro kopi af hendes side jeg lagde over på et af mine egne sites).

Fane panelet: www.fugletossen.dk

Eksempel på brug af jQuery (Alm. billede af papegøjen i post #2, samt billeder i signaturen): www.fugletossen.dk/forum/viewthread.php?thread_id=3130
Avatar billede olebole Juniormester
11. december 2012 - 21:44 #9
Selvtak. Ja, den side kan jeg zq godt forstå, du var ved at få pip af  *D