Avatar billede djsanta Nybegynder
11. december 2012 - 11:55 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Virus Politiet i Kongeriget Danmark er fjernet men nu blå skærm

Computeren kører med WinXP

Min onkel har fået Virusen "Politiet i Kongeriget i Danmark", jeg har fulgt en guide fra dette indlæg:
http://www.eksperten.dk/spm/970208
(indlæg nr. 21). Virusen blev også fjernet med succes, men nu får jeg denne blå skærm og computeren genstarter bare... Det er lige meget om det er i fejlsikret tilstand jeg prøver at opstarte
Har prøvet at være inde og lave en rep af fixboot med en XP CD, men det hjalp ikke:/

Nogle gode ideer?

http://mitzoom.dk/eksperten.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 12:18 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 12:22 #2
En repair sletter ikke personlige filer, men overskriver Windows systemfilerne til nye versioner.
Kan tænkes der er systemfiler som er defekte og du derfor får blå skærm. Fixboot retter ikke på dette.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2012 - 12:50 #3
http://support.microsoft.com/kb/307545

se under fase 1
og så videre

er du ikke klar til det så geninstaler den så er du sikker på skidtet er ren

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2012 - 12:56 #4
du vil muligvis kunne komme ind i den hvis du laver en hirens cd og booter op på den og går ind under win xp på skiven

på hirens ligger alle de programmer du kan bruge til at muligvis reparere den med

http://www.hiren.info/pages/bootcd

denne her henter du hvis du har mod på det

Hirens.BootCD.15.2.zip

http://www.hirensbootcd.org/download/

se bl.a under denne her

Registry Tools

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 13:21 #5
#4 Enig.
Der er jo muligvis også noget man vil passe på før en evt formatering foretages.
Det burde du også kunne gøre når Mini Xp er oppe at køre.
Avatar billede djsanta Nybegynder
11. december 2012 - 13:33 #6
Jeg har fået Windows XP til at "starte op" igen efter jeg lavede en repration, men det tyder på der stadig er noget galt i selve opstartsfasen, når når den logger ind på brugeren, kommer der stadig et hvidt vindue op der fylder hele skærmen, men nu uden teksten "politiet ..." ... Så der må være noget der jeg skal skal have rettte et sted stadig...

Prøver at hente "Hiren's BootCD"
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2012 - 13:41 #7
nu da den kører så hent denne herr

tweaking.com

så sparer du muligvis en geninstalering

http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
husk at se videoen først

det er sådan med vira og andet skrammel men fjerne ofte ødelægger et eller andet script i win programmet
der er noget af en ørken vandring at finde lige "det"

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 13:42 #8
Prøv at starte op i fejlsikret tilstand med kommandoprompt og udfør fromsejs trik her:
http://www.eksperten.dk/spm/972407#reply_8002516
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 13:43 #9
Indlæg #11 i tråden
Avatar billede djsanta Nybegynder
11. december 2012 - 14:09 #10
Kan ikke starte op i Fejlsikret tilstand, så der er nok stadig noget snavs... Har fået hentet Hiren BootCD, så prøver at starter en virusscanner derfra.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2012 - 14:42 #11
de ligger her så prøv dig frem men

Antivirus Tools
der er indtil flere at prøve

mailware bytes bl.a kan finde rootkits

og fjerne dem

men havde det ikke vær et hurtigere at geninstallere den
tager lidt tid men så "ER" den ren
m.v.h
Avatar billede djsanta Nybegynder
11. december 2012 - 14:47 #12
Så kom jeg online... Via. Hiren BootCD kom jeg ind og kunne fjerne disse to filer: skype.dat og skype.ini

Så nu kan computer starte op igen! :) DEJLIGT!
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2012 - 15:11 #13
er du sikker på den er helt ren

lav en virus boot scanning hvis dit virus program tillader det
det kan man i avast

eller scan den med en online scanner BARE for at være sikker

der er fler så du kan selv vælge

https://www.google.dk/#hl=da&gs_nf=3&gs_rn=0&gs_ri=hp&tok=7J-WlJn7fcSM_pU5osOG3Q&cp=14&gs_id=1i&xhr=t&q=online+virus+scan&pf=p&tbo=d&sclient=psy-ab&oq=online+virus+s&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&bvm=bv.1354675689,d.Yms&fp=7438d69229867989&bpcl=39650382&biw=1646&bih=926

m.v.h
Avatar billede djsanta Nybegynder
11. december 2012 - 15:20 #14
Man kan aldrig være for sikker... Min onkel skal også have en ny pc snart, men på den gamle var der noget mink og regnskab program og det er ikke hverdag der laves backup...
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2012 - 15:30 #15
husk at installere mailware bytes og opdatere den hver dag
det gør gratis versionen ikke

jeg har købe versionen der gør det selv

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 16:50 #16
Mener man kan købe Malwarebytes for ca 150 kr med en livstidslicens for en pc, og det er godt givet ud.
Malwarebyte blokerer jo også for skadelige internetsider, når den kører sideløbende med dit antivirusprogram, samtidigt med den opdaterer automatisk som treatmenice også er inde på.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 17:03 #17
Har set den her til 129 kr:
http://e-gear.dk/malwarebytes-anti-malware-pro.html
Står godt nok som engelsk version
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 18:25 #18
Hvis din pc kan køre normalt kunne du prøve at gå i kontrolpanelet og under brugerkonti og oprette en ny bruger (testbruger) med administrator rettigheder.
Genstart pc  og log på med den nye bruger.
Lav en fuld scanning med Malwarebytes fuldt opdateret.

Min bror havde samme problem som du og med ny bruger fik han fjernet to trojanere han ikke kunne i sin normale konto.
Når scanning er kørt succesfuldt kan midlertidig bruger slettes igen.
Avatar billede djsanta Nybegynder
11. december 2012 - 21:06 #19
Jeg kan fortælle den stadig køre og kan kun takke "mailware bytes" for at fjerne de sidste rester af snavs ink. 4 filer den fangede i "Flash scanningen"... Jeg tog den fulde version, tror ikke min onkel vil huske at opdatere computeren :)

Hvis CP Professional og treatmenice vil lave et svar, så lukker jeg tråden... TAK, for de super gode forslag:)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 21:43 #20
Velbekomme
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2012 - 07:46 #21
jamen versionen er lige gyldig
det er ikke en fuld version før nummer og registrering er udført

m.v.h
Avatar billede djsanta Nybegynder
12. december 2012 - 20:09 #22
Jeg betalte også for den "fulde" version:)
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2012 - 20:23 #23
Jeg har  også købt en livstids version

M.v.h.
Avatar billede luneborg Nybegynder
13. januar 2013 - 13:56 #24
jeg har samme problem, virus kongeriget danmark fjernet, men nu en blåtonet skærm, jeg kan se alt, men det er i blåt

jeg har købt komputeren med vista og opdatering til win 7, jeg har geninstalleret denne dvd, men det hjalp ingenting

nu er jeg ikke så bevandret i disse tekniske ting, men har fuldt simpelthen alt jeg har kunne finde herinde

så er der nogen der kan hjælpe mig, jeg skal nok have forklaringerne lidt ind med skeer, så hvis i venligst vil lave en punkt for punkt forklaring, så selv jeg kan finde ud af det, vil jeg være meget taknemmelig

på forhånd tak
Avatar billede luneborg Nybegynder
14. januar 2013 - 15:39 #25
jeg har nu, tror jeg, fundet løsningen det er skærmen, har prøvet at koble en anden på og så var problemet løst, så jeg skal lige have fundet en billig brugt 22" skærm