Avatar billede ksor Mester
11. december 2012 - 20:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad stjæler hastigheden ????

Jeg har fået Waoo 30/30Mbps samt tlf, men tlf virker ikke endnu - på 3. uge !

Jeg bruger IT-styrelsens hastigsmåler og den varierer rigtig meget fra gang til gang - f.eks. er de lige nu kun 7,2/27Mbps !

Jeg har været oppe på 31,6/28Mbps.

Jeg har prøvet at genstarte pc, router og fiberbox - intet hjælper !

Hvad er problemet ?
Avatar billede deadman Nybegynder
11. december 2012 - 21:01 #1
Og det er selvfølgelig via kabel?
Avatar billede ksor Mester
11. december 2012 - 21:40 #2
Ja, det er via kabel.

Jeg har i mellemtiden prøvet at sætte pc DIREKTE i FIbeboxen - samme lave download !

Lige nu er den 6,4/25,8Mbps - er der et problem hos Waoo - de melder ikke noget på siden.
Avatar billede deadman Nybegynder
11. december 2012 - 22:04 #3
Start den op i fejlsikker tilstand medd netværk og test igen.
Smid resultatet herind.

Er det denne du bruger?
http://www.energimidt.dk/Privat/waoo-fibernet/Sider/Hastighedstest.aspx
Avatar billede Svave Nybegynder
11. december 2012 - 22:06 #4
Hvis din upload er hurtigere end din download er det helt klart et problem fra leverandørs side.  Hvis din upload hastighed ligger rimelig stabilt på de 25Mb+, i alle dine målinger men din download hastighed variere meget kan det kun være hos din udbyder problemet ligger. Med mindre du ikke er klar over om din router trådløst deler nettet med andre brugere, muligvis uden din viden herom.
Avatar billede ksor Mester
11. december 2012 - 22:28 #5
Ingen kan jo dele trådløst, når jeg går DIREKTE i fiberboxen, men ELLERS er det trådløse net på routeren slået FRA !
Avatar billede ksor Mester
11. december 2012 - 22:36 #6
Du skriver:
"Start den op i fejlsikker tilstand medd netværk og test igen.
Smid resultatet herind.

Er det denne du bruger?
http://www.energimidt.dk/ (...)"

Og prøver jeg DEN test viser den 15,5Mbps i download, hvor NRGI's viser 5,7Mbps med et par min. mellemrum - de tests er da fuldstændig utilregnelige !
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2012 - 08:29 #7
den simple forklaring
din router sender og modtager med en hastighed
hvis sende og modtage hastighed er for stor laver pakkerne karambolage og ofte kan det løses ved at sænke hastigheden på routeren hos udbyder

f.eks

hvis du har 20 mb hastighed sænk den sammen med en supporter til 15 mb og se om det hjælper

m.v.h
Avatar billede ksor Mester
12. december 2012 - 10:00 #8
>> treatmenice
?????
Er det pga. vejret, at vi skulle sænke hastigheden ?

... det HAR jo virket tidligere med hadtigheder op til 31,6/29,1Mpbs !
Avatar billede ksor Mester
12. december 2012 - 10:17 #9
Det må have været en fejl hos leverandøren, idet hastigheden har til morgen igen er oppe på normalt

31,6/29,7Mbps

Så det er jo godt !