Avatar billede nk905 Nybegynder
11. december 2012 - 21:00 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Nulstilling af BIOS

Hej!

Jeg kom ved en fejl til at opgradere min BIOS til en forkert version, som er tiltænkt windows 8, mens jeg kører win7 64 bit på min lenovo-bærbare. Jeg har prøvet at hente den rigtige bios på lenovos hjemmeside, men det virker ikke når jeg prøver at opgradere BIOS...Kender I et program til nulstilling af BIOS? Vil helst ikke rode med hardwaren og nulstille BIOS fysisk...

Mvh

Nikolaj
Avatar billede richardjensen Seniormester
11. december 2012 - 21:55 #1
Hvis man slukker computeren og fjerner det lille/flade back-up-batteri et kort stk. tid (nogle sek)- ,tømmes BIOS
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 22:13 #2
hvilken Lenovo model er det?
Det er forskelligt fra modele til model hvor batteriet sidder
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 22:25 #3
Har ikke selv rodet med noget lignende, men faldt lige over dette:
https://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-3000-and-Essential/G550-BIOS-update-failed-Reset-CMOS/td-p/344405/page/4
Nederste indlæg.
Avatar billede Svave Nybegynder
11. december 2012 - 22:50 #4
På de fleste laptops sidder batteriet meget tilgængeligt når bund cover er fjernet.

Vil du absolut ikke kaste dig ud i dette, skal du lede efter din manual til maskinen. Og finde afsnittet om BIOS eller CMOS Reset.

Hvis du alligevel vælger at klare det ved at fjerne det flade batteri, skal du tage det ud, lade pc'en stå i op til 10min før du igen sætter det i.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2012 - 23:32 #5
Nogle er dog loddet fast på bundkortet, og på nogle Lenovo modeller skal tastaturet udtages før du kommer til det.
Enig i at du mindst skal have det ude i 10 mínutter
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2012 - 23:52 #6
Hvis du har flaschet din bios er det ikke nok at nulstille så skal den overskrives på ny!
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2012 - 06:36 #7
#6 Jeg er ikke overrasket hvis det er den vej man skal, men kan man gøre det (evt med det jeg skrev i #3)?
Avatar billede nk905 Nybegynder
12. december 2012 - 08:57 #8
Hej!

Tak for jeres kommentarer! Det er en Lenovo Thinkpad Edge 330...
Ja, jeg har flashet BIOS, men de er selve overskrivningen, der giver problemer...Kan der være problemer med at jeg har "den forkerte" BIOS? For umiddelbart så virker puteren rigtigt alligevel...
Avatar billede poko1 Ekspert
12. december 2012 - 09:08 #9
Hvis den virker rigtigt alligevel ville jeg vente til næste opdatering og så prøve med den!
Avatar billede nk905 Nybegynder
12. december 2012 - 09:17 #10
Oki, super! Mange tak! Det tror jeg at jeg gør! If it aint broken - dont fix it:) Tak for hjælpen til jer alle! Skriv for point!

Mvh

Nikolaj
Avatar billede poko1 Ekspert
12. december 2012 - 09:39 #11
Jeg samler ikke point Så for min skyld!
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2012 - 12:19 #12
Enig i #9, og det er godt at den stadig virker. Den kunne lige så godt være helt død, og det havde været surt :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
12. december 2012 - 12:26 #13
Tja så er man der ige jeg har ikke set andet end nogle gæt!!Såååå
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2012 - 12:45 #14
Når spørger nu beder pænt om at lægge et svar, så gør jeg det uanset om jeg har kommet med løsningen direkte.
Kunne måske have fundet en som var tilsvarende den jeg lagde i #3 som måske kunne have løst problemet hvis pc ikke kunne køre.
Det er min opfattelse at du nyder at komme med disse indlæg.
Har jeg ikke ret i det poko1?
Avatar billede poko1 Ekspert
12. december 2012 - 14:07 #15
MR.Copy Paste.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2012 - 14:36 #16
#15 Bekræfter jo heldigvis mit udsagn i #14 ;-)
Og nej jeg gider ikke kommentere på platte indlæg, for du bruger også denne metode.
Hvad spørger så gør med hensyn til mit svar er jo dennes problem.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. december 2012 - 14:43 #17
dem der har muligheden skriver!
http://gratisupload.dk/vis_billede/688547/
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2012 - 15:16 #18
#17 Ja og nogle skulle måske tænke sig om før de skriver.
Den egenskab ligger nogle gange lidt fjern for dig.

Med hensyn til mit svar i #12, vil jeg godt have at nk985 ser bort fra det.

Jeg er her nemlig ikke kun for pointenes skyld.
Avatar billede Svave Nybegynder
14. december 2012 - 20:07 #19
Pøj pøj med maskinen fremover. Vil gerne høre fra dig hvis du igen flasher BIOS ved næste opdatering.