Avatar billede Dailyproblems Nybegynder
11. december 2012 - 21:23 Der er 3 kommentarer

HJÆLP! HVAD FOR ET INTERNET ER BEDST?!

Hej alle. Jeg har et stort problem her. Jeg har siddet og kigget på nogle, der giver 5 mbit upload speed, og jeg har fundet nogle, men når jeg kigger på trustpilot, så hører jeg masser af dårlige ting om dem .. Jeg vil bare spørge jer, dem, der har 5 mbit upload, om hvad I bruger? Er det stabilt .. Kan I ikke også være venlige og skrive, hvor mange gange I oplever at internettet ikke virker? :) Tak..

# DailyProblems
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. december 2012 - 22:50 #1
Dit spørgsmål kan ikke besvares med et ja eller nej.

2 personer kan have 2 vidt forskellige oplevelser med samme udbyder.
Det afhænger meget af hvor man bor, kvaliteten af kobber mellem dig og centralen og så også din afstand til centralen.
F.eks. bor jeg på Lars Tyndskids mark, ca 4,5 km fra centralen.
Jeg havde Telenor (firmaaftale), hvor de fint levere 10mbit/1mbit.
Så skiftede jeg til TDC (firmaaftale) og nu har jeg kun 4mbit/512kbit.
Tdc siger det er noget med overgang i noget kreatur hegn eller en nabo som har overgang i deres strømforsyning til deres DVD-afspiller...
Sjovt det lige er opstået samme dag skiftet blev lavet fra Telenor til TDC.

Men blot for at fortælle, at du ikke kan bruge folks meninger til meget.
Det du nok bedst kan bruge, er at spørge dine naboer eller folk i samme område og høre hvad de gør og har af erfaringer.

PS: Jeg har antaget vi snakker adsl og ikke fiber, når du "kun" snakker 5mbit i upload.
Avatar billede Svave Nybegynder
11. december 2012 - 23:06 #2
Kontakt Dansk Net, de er super venlige og meget kompetente, især deres teknisk support afdeling. De vil bedst kunne vurdere hvor god en forbindelse du kan opnå forhold til din adresse.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
24. januar 2013 - 14:03 #3
ved ikke hvad trustpilot er, men lyder som noget der er spild af tid.
Den eneste forskel der er på udbyderne er hvilken teknologi de køre med og hvilket udstyr du får.

Dvs. at der egentlig ikke er forskel mellem en tdc/fullrate/telenor osv. osv. forbindelse på 5/1 mbit da de alle køre på det samme kobberkabel fra din adr. til centralen (selvfølgelig taget forbehold for særtilfælde) men hver udbyder har ikke deres eget kabel.

De store forskelle ligger i de forskellige kabler.
Kobber = almen adsl, vdsl
Coaxial = kabeltv aka stofa og tdc kabeltv
fiber = meget hurtige forbindelser

Til at starte med vil det være en god idé at finde ud af hvilke muligheder du har. Start med at kontakte din lokale fiber udbyder, derefter en kobber udbyder medmindre du også vil have tv for så er coaxial en bedre løsning end kobber.

Håber det hjalp.