Avatar billede vv25 Nybegynder
13. december 2012 - 06:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sæt form felt værdi til felt i tabel

Jeg er i gang med en meget lille access database, hvor jeg har en tabel(PNummer) med P-nr og bevilgedeTimer samt en formular, hvor man skal skrive P-nr og så kommer bevilgede timer frem.

Dette fik jeg også løst, min næste problem er så at de bevilgede timer nedskrives med bevilgede timer - antal timer (felt: RestTimer) og de nedskrevne timer skal så erstatte BevilgedeTimer i tabellen (PNummer).

Jeg fik den til at erstatte de BevilgedeTimer i formularen og derved i Tabellen, men så får jeg ikke længere de BevilgedeTimer der passer til P-nr, men blot det jeg sidst rettede det til:

UpdateBevilgedeTimer = Me.RestTimer
Me.BevilgedeTimer.Value = UpdateBevilgedeTimer

Er der nogen der kan hjælpe med det?
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2012 - 19:51 #1
I'm guessing that Me.RestTimer is an unbound field for entering the hours you want to deduct from
Me.BevilgedeTimer

one way to do it is in teh after update event for Me.RestTimer

enter

Me.BevilgedeTimer = Me.BevilgedeTimer - Me.RestTimer

the record still needs to be updated so navigating away from this record will do that
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2012 - 20:07 #2
yo0u can also use

DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord to save the record
Avatar billede terry Ekspert
18. december 2012 - 19:56 #3
easier to help with some feedback vv25
Avatar billede vv25 Nybegynder
19. december 2012 - 06:26 #4
Yes, sorry i have been busy.

Me.RestTimer calculates Me.BevilgedeTimer - Me.AntalTimer.

I have tried something simular, but then the value of Me.BevilgedeTimer does not change like it should, depending on the p-nr.

The DoCmc.RunCommand you wrote, can you explain that. I'm used to vba in Excel, so its very different from that.

actually it's enogh if the value can be changed in the table, it's table PNummer - field BevilgedeTimer, and I match them whith P-nr.
I already have the value of RestTimer and that should replace the BevilgedeTimer field in the table.
Avatar billede terry Ekspert
19. december 2012 - 18:46 #5
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/office/bb238952(v=office.12).aspx

Any chance of seeing the dB so I can see axactly what your trying to do?

ekspertenATsanthell.dk
AT= @
Avatar billede vv25 Nybegynder
27. december 2012 - 09:34 #6
Yes offcause, where can i send it?
Avatar billede terry Ekspert
27. december 2012 - 18:06 #7
you can see my email in comment

Skrevet ons. d. 19. december 2012 kl. 18:46:40| #5

ekspertenATsanthell.dk

replace AT with @
Avatar billede vv25 Nybegynder
28. december 2012 - 07:54 #8
didn't see it, but noe i've sent it to you.
Avatar billede vv25 Nybegynder
07. januar 2013 - 15:12 #9
can you post an answer so i can give you the points?
Avatar billede terry Ekspert
07. januar 2013 - 17:44 #10
sure, here it is. I will also look at your other question as soon as I get 5 minutes