Avatar billede finnold Novice
13. december 2012 - 11:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

canonproblemer

Jeg har for nylig mistet mit canon ixus camera og vil derfor fjerne det tilknyttede billedbehandlingsprogram, da det alligevel i e stykke tid ikke har fungeret, men det kan jeg ikke.
når jeg forsøger at afinstallere de forskellige filer får jeg følgende oplysning:

Uninst.exe could not load c:\programmer\canon\cal\uninst.ini.

Hvad kan jeg gøre for at afinstallere disse filer? For der er vel en hvis risiko ved bare råt og brutalt at delete dem?
Avatar billede supportsiden Professor
13. december 2012 - 11:34 #1
At afinstallere et program er ikke bare at slette programfiler.
Der er ofte også skrevet til andre biblioteker, f.eks. brugerens profil bibliotek samt registry entries. Men det kan være sidste udvej.

Ellers prøv http://www.iobit.com/advanceduninstaller.html f.eks.

Måske http://www.piriform.com/ccleaner kan hjælpe dig. kør en cleaning af filer og registry (backup først)

Prøv uninstall fra Ccleaner

Ovenst. bruges på eget ansvar, har dog aldrig selv observeret problemer.
Avatar billede finnold Novice
13. december 2012 - 17:52 #2
Disse operationer er forsøgt uden at problemet blev løst
Avatar billede supportsiden Professor
13. december 2012 - 22:01 #3
Hvis du har det org. installations medie, så præv at installere "oveni" og derefter afinst. Det kan evt. downloades fra Canon.
Avatar billede finnold Novice
14. december 2012 - 09:40 #4
Det var lige det, der var brug for, tak