Avatar billede FrkNedenskov Nybegynder
13. december 2012 - 15:07 Der er 2 kommentarer

Wordpress vs. Sharepoint

På mit arbejde overvejer vi at lægge vores hjemmeside i et nyt CMS. Vi er meget lune på Wordpress, som vi har fået meget godt at vide om. Vores IT kollega mener dog, at WP har nogle sikkerhedsbrister, der f.eks. vil gøre det let at hacke sig ind på hjemmesiden. Han er i stedet en varm fortaler for Sharepoint. Det kan være svært at få en helt objektiv rådgivning fra leverandører, der arbejder i henholdsvis WP og SP. Derfor efterlyser jeg her i forummet for'er og imod'er de to programmer.
Avatar billede keysersoze Guru
13. december 2012 - 15:33 #1
Det første at kigge på er nok hvad der kan ligge af teknologi bag og hvad der er af resourcer til at udvikle til eller arbejde i systemet - WP er PHP og SharePoint er ASP.NET så har i en server sat op til det ene og måske allerede folk der kan arbejde i det ene fremfor det andet kan dét let være vigtige parametre.

Når det så er sagt så vil valg af det rigtig system kræve en større analyse af behov og krav - men i mine øjne vil valg af SP som CMS ikke være det rigtige medmindre man har bygget resten af virksomheden op omkring SP og det SP er rigtig god til (dokumenthåndtering etc) simpelthen fordi det ikke er et "rigtigt" CMS sammenlignet med fx WP, Composite, Drupal og Umbraco.

Uanset hvad du vælger af system kræver det at man er opmærksom på vigtige opdateringer helt ligesom der selvfølgelig også er fokus på at opdatere Windows osv.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
13. december 2012 - 17:36 #2
For mig virker sharepoint komplet  fjollet, hvis i ikke bruger det i forvejen til intranet.

Wordpress er mere fleksibelt og økonomisk.

Omkring sikkerheden, nuvel Wordpress er så udbredt, at hackere bruger mere tid der, men der findes gode løsninger til (plugins) at højne sikkerhedsniveauet.

Jeg ville ikke være utryg ved en wordpress løsning.