Avatar billede nk905 Nybegynder
13. december 2012 - 21:21 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fil vil ikke slettes, mistanke om at det er en trojansk hest

Hej!

Nogen forslag til hvordan man sletter en fil, der ikke vil slettes? Har prøvet kommandopromt, file assasin, men intet af det virkede. Den fil jeg ønsker at slette hedder:

MailRuSputnik_x64.dll

Mvh

Nikolaj
Avatar billede nk905 Nybegynder
13. december 2012 - 21:25 #1
Skal siges at det er en del af et forsøg på at løse problemet med at Windows explorer hele tiden crasher...Jeg har prøvet at bruge unlocker, men der crasher det konstant, så jeg kan ikke nå at bruge det.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
13. december 2012 - 22:32 #2
13. december 2012 - 23:32 #3
... eller boot op med
www.eksperten.dk/guide/1463
og slet DEN vej !!!
Avatar billede Skifter24 Praktikant
14. december 2012 - 06:04 #4
Is the library "mailrusputnik_x64.dll" Safe or Threat ?

Latest new variant of the file with name "mailrusputnik_x64.dll" was discovered 8 days ago. Our database contains 1 variants of the file "mailrusputnik_x64.dll" with final rating  Safe  and zero variants with final rating  Threat . Final ratings are based on file reviews, discovered date, users occurence and antivirus scan results.

(kilde: http://systemexplorer.net/file-database/file/mailrusputnik_x64-dll)
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 07:10 #5
Fejlsikret tilstand. ( F8 under opstart )
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 14:22 #6
Hvis du har Malwarebytes Antimalware på din pc kunne du forsøge med File Assasin, som ligger under flere værktøjer.
Ellers så er der også Eraser, som jeg har brugt i flere år nu til at slette filer med. Kan den ikke slette filen direkte, spørger den om at den skal slette ved næste genstart.
http://eraser.heidi.ie/
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 14:25 #7
Prøv at sende filen her hen:
https://www.virustotal.com/
Avatar billede nk905 Nybegynder
14. december 2012 - 19:56 #8
Det lykkedes mig at slette filen med file-assasin i safe-mode, men problem er desværre stadig ikke løst...Windows explorer crasher stadig hele tiden...Nogen andre forslag til hvad man kan gøre?

Mvh

Nikolaj
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 20:08 #9
Prøv at gendanne IE til standard:
Karise Larry har en guide her:
http://www.eksperten.dk/guide/1528
Kører du Win 8?
Avatar billede nk905 Nybegynder
14. december 2012 - 20:25 #10
Det er ikke browseren der er problemer med, som der beskrives i den guide så vidt jeg kan se...
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 20:34 #11
nåh nej Det er  Windows Explorer der fejler.
Prøv at tjekke disken for fejl:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html  Er til Vista men de andre systemer virker på samme måde.
Avatar billede nk905 Nybegynder
16. december 2012 - 21:09 #12
Har prøvet dette, men har stadig ikke løst problemet...Andre forslag til hvordan man kan få windows explorer til at virke? Ville være meget glad i så fald:)

Mvh

Nikolaj
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2012 - 21:14 #13
Prøv at tjekke systemfiler efter:
http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/ht/sfc-scannow.htm
Hav din dvd med styresystem i når denne køres.
Avatar billede nk905 Nybegynder
18. december 2012 - 21:55 #14
De har desværre ikke en dvd med styresystemet, men vi har allerede prøvet SFC...Tror de må geninstallere systemet eller gendanne det til et tidligere tidspunkt...
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2012 - 06:57 #15
Prøv en gendannelse før formatering af systemet
Avatar billede nk905 Nybegynder
21. december 2012 - 15:05 #16
Hej!

Det lykkedes at løse problemet (tror jeg)...Jeg tror at det skyldes at jeg fik deaktiveret nogen ting via programmet:

shellexview...

http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html

Mange tak for hjælpen!

Skriv for point!

Mvh

Nikolaj
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 15:25 #17
svar