Avatar billede mckeene Nybegynder
14. december 2012 - 17:12 Der er 3 kommentarer

Jquery scroll navigere ikke til div boxes.

Hejsa

Jeg er i gang med et skoleprojekt, hvor jeg er ved at lave en one page kampagne side.
Jeg ønsker en flydende over gang når man skifter side, men pt virker menuen ikke. Den navigere ikke ned til de forskellige boxes, men flytter sig måske 500 px ned af i stedet for.
Siden kan ses her: http://mmd3e12dae42.keaweb.dk/test/index.html

Jquery koden er:

                        $(".scroll").click(function(event){
                event.preventDefault();
                var full_url = this.href;
                var parts = full_url.split("#");
                var trgt = parts[1];
                var target_offset = $("#nav_"+trgt).offset();
                var target_top = target_offset.top;
                $('html, body').animate({scrollTop:target_top}, 500);
            });

Mvh
Marc
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2012 - 17:16 #1
Java != JavaScript
Avatar billede jokkejensen Novice
14. december 2012 - 17:19 #2
Når du nu alligevel arbejder med jQuery, skulle du tage at kigge på scrollTo..

http://demos.flesler.com/jquery/scrollTo/

vh
/J
Avatar billede mckeene Nybegynder
14. december 2012 - 18:27 #3
Tak /J

Jeg fik det til at virke nu.
Jeg har dog lige et lille bonus spørgsmål.

På de forskellige sider er der den sorte box som er et a tag. Med lidt jquery registrere den hvilken side jeg er på og ændre den cirkel som jeg er på til active.
Men hvordan gemmer jeg den sorte boks(a tagget) af vejen? Lige nu er det flyttet ned på midten ved hjælp af <br> og det forstyrer hele siden.
What to do?