Avatar billede paro Nybegynder
15. december 2012 - 10:13 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problem med SSD

Hej.

Jeg har nogle problemer med min SSD disk.

Det er en Patriot Torqx 2

Jeg kan starte med at vise en test, som jeg kørte på den. Den illustrerer problemet meget godt.

https://dl.dropbox.com/u/316875/as-ssd-bench%20NVIDIA%20%20STRIPE%20%20%2014-12-2012%2022-15-35.png

Det kan sagtens være mig, der har fejlet i at få den sat rigtigt op, men det kan også være, at den er defekt.

Lige nu er den sat op i RAID som en Striped partition.
Mit motherboard er ikke specielt godt, men jeg havde en anden SSD disk tidligere som kørte super godt. Denne blev dog defekt på et tidspunkt.

Er der nogen, der har en idé om hvad problemet kunne være? Hvis der er brug for mere info, siger i bare til.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2012 - 10:30 #1
det er sikkert det her du lige skal lave

kontrolpanel-administration-computeradministration-enhedshåndtering-diskdrev-højreklik - egenskaber-politikker

fjern hak i følgende

slå tømning af buffer for windows-cachelagring fra på enheden

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2012 - 10:32 #2
hvad skete der så
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2012 - 10:38 #3
hvis du kun har denne ssd, og den er i raid med en alm harddisk, så er det den langsommeste, der bestemmer hastigheden.

hvis det er til system/programmer, så lav i stedet et image på en anden disk som backup - og undgå raid. http://www.paragon-software.com/home/dc-professional/ kan lave en kopi af dit sssd-drev til en alm harddisk, så det er bootbart (bare der er plads til programmer på disken).
hvis det er data, så overvej i stedet for raid, at lade en cloud-tjeneste synkronisere data.
Avatar billede paro Nybegynder
15. december 2012 - 10:39 #4
Sådan her ser min ud lige nu: (jeg har ikke ændret noget)

https://dl.dropbox.com/u/316875/Capture.PNG
Avatar billede paro Nybegynder
15. december 2012 - 10:41 #5
Den er ikke sat til at køre Raid sammen med andre. Kun sig selv i Striped. De andre diske er også sat op til at køre RAID striped. Det  var egentligt kun for at prøve performance. Men disken var desværre også sløv før jeg skiftede til RAID.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2012 - 10:46 #6
hvad sket e der i min link 1
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2012 - 10:49 #7
ok overså den

prøv med atto - det kan være den siger noget helt andet

http://www.techpowerup.com/downloads/1749/ATTO%20Disk%20Benchmark%20v2.46.html

m.v.h
Avatar billede paro Nybegynder
15. december 2012 - 10:49 #8
Det har jeg skrevet i mit første svar. Den var allerede slået fra i første omgang. Hvis jeg har forstået dig korrekt. Du kan se på linket hvordan min stod, da jeg gik derind.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2012 - 10:52 #9
hastigheden er heller ikke imponerende på den

http://www.storagereview.com/patriot_torqx_2_review

•Sequential Read: up to 270MB/s
•Sequential Write: up to 230MB/s

du kan købe en i computerlanet der er dobbelt så hurtig for ca 5-600 kroner
mener ikke den ligger på deres side men kigger lige

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2012 - 10:56 #10
denne her 2.5 til bærbar

http://shop.computerplanet.dk/itemDescription/OCZVertex360GBSSD25_OCZ-VTX3-25SAT3-60G.html

se lige hastigheden på den

Max Read: up to 535MB/s
Max Write: up to 480MB/s

de har også ssd til stationære pc

m.v.h
Avatar billede paro Nybegynder
15. december 2012 - 10:57 #11
Hmm om den siger noget andet eller ej. Min maskine kører jo stadigvæk som om den var 10 år gammel. Pga. SSD'en. og jeg kan se at den benchmarker mine gamle mekaniske diske bedre end min SSD. Men jeg kan godt lige prøve den anden test.

https://dl.dropbox.com/u/316875/BenchmarkATTO.PNG

Det ser jo umiddelbart bedre ud?
Avatar billede paro Nybegynder
15. december 2012 - 10:59 #12
Det er en stationær computer.
Jeg ved godt, at SSD'en ikke er specielt god i forvejen. Men den kører kun 10% hastighed i forhold til, hvad den burde. Så jeg er ikke sikker på, at det hjælper mig blot at købe en anden. Med mindre denne er defekt.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2012 - 10:59 #13
ment som et eksempel

hvis du har stationær pc så se det her drev

http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/ocz-revodrive-x2-pci-express-ssd-solid-state-disk-220-gb-id-4888097.aspx

730 MBps (læs) / 690 MBps (skriv)

m.v.h
Avatar billede paro Nybegynder
15. december 2012 - 11:00 #14
Desuden er OCZ SSD diske defekte. Jeg havde 2, der begge blev defekte inden for 2 uger. De sagde i forretningen, at de havde en meget høj fejlrate på dem.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2012 - 11:02 #15
prøv at teste drevet med denne her

http://www.hdtune.com/download.html

m.v.h
Avatar billede paro Nybegynder
15. december 2012 - 22:14 #16
Hej. Jeg har stadigvæk et problem med denne. Er der nogen, der har nogle forslag ud over at købe en ny disk eller at afprøve andre testværktøjer? :)
Avatar billede paro Nybegynder
29. januar 2013 - 20:32 #17
Ingen svar jeg kunne bruge.