Avatar billede ngr Praktikant
16. december 2012 - 21:07 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Visning i filer

Der var en gang, hvor tingene fungerede sådan her:

Når man åbnede en mappe med stifinder, så blev alle filer lister, og man så DET FULDE navn med extension, filstørrelse, datostempling.
Er det virkelig ikke muligt at få det sådan igen - i stedet for alle de åndssvage visninger, man bliver udsat for i dag.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. december 2012 - 21:10 #1
Jeg ved ikke hvad der er åndssvagt - det må du uddybe. Men ellers er det vist noget, der har været kendt før: http://www.eksperten.dk/spm/654378
Avatar billede vejmand Juniormester
16. december 2012 - 21:19 #2
Det er jo kun dig selv der bestemmer visningen, og det har det altid været.

Vælg "Detaljer" og herefter bestemmer du hvilke kolonner der skal vises......
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2012 - 21:26 #3
Avatar billede ngr Praktikant
16. december 2012 - 21:30 #4
#1: Ja, det var lige det link, jeg skulle bruge:
Kontrolpanel > Mappeindstillinger > Vis > Fjern fluebenet i Skjul filtypenavne for kendte filtyper.

Har du et svar til points
Avatar billede ngr Praktikant
16. december 2012 - 21:31 #5
#2: "herefter bestemmer du hvilke kolonner der skal vises..."
Hvordan?
Avatar billede vejmand Juniormester
16. december 2012 - 21:32 #6
Nej, det er visningen i stifinder, jeg mener.

Her kan man vælge mellem forskellige størrelser ikoner, Oversigt, Detaljer, Fliser eller Indhold.

Hvis man vælger Detaljer, kannman vælge hvilke kolonner der skal vises.
Avatar billede ngr Praktikant
16. december 2012 - 21:33 #7
#3: Vores beskeder har krydset hinanden, men jeg ved heller ikke, hvad "Start Orb" betyder.,
Avatar billede vejmand Juniormester
16. december 2012 - 21:33 #8
Højreklik på kollone-navne linjen....
Avatar billede ngr Praktikant
16. december 2012 - 21:34 #9
#& HVORDAN?
Avatar billede ngr Praktikant
16. december 2012 - 21:37 #10
Det er da irriterende, at beskederne krydser hinanden.

#): Ligegyldigt hvor meget jeg klikker, vises filstørrelse ikke
Avatar billede vejmand Juniormester
16. december 2012 - 21:42 #11
Kan du ikke vælge kolonner, som jeg gør her: http://gupl.dk/688825/
Avatar billede ngr Praktikant
26. december 2012 - 03:50 #12
Jeg forstår ikke, hvad du mener - og hvordan har du fået den lille grå rude frem?

Men jeg vil ikke have "type" (bibliotek). Jeg vil have filens fulde navn, inkl. efternavn (doc, jpg osv.), oprettelsesdato, ændringsdato og filstørrelse - og altsammen på een lang linie. Lissom i de gode gamle DOS dage, før verden gik af lave.

Mvh og god jul
Avatar billede vejmand Juniormester
26. december 2012 - 04:20 #13
Hmmm, ved du ikke hvad der menes med at højre-klikke???
For at få "den lille grå rude frem" højreklikker jeg på kollone-navne linjen, som allerede skrevet i #8 ( Når du har valgt visningen Detaljer
Hvilken visning har du valgt?

Hvis du ikke vil have vist "Type", altså om det f.eks. er et bibliotek, et  Microsoft Office Dokument, eller lign., fjerner du bare dette flueben.

At få vist filens efternavn, fik du løsningen på allerede i #1

At få filens fulde navn, inkl. efternavn (doc, jpg osv.), oprettelsesdato, ændringsdato og filstørrelse på én lang linie, er vel det jeg viser i #11, eller hvad?
Avatar billede ngr Praktikant
26. december 2012 - 10:18 #14
Ja, det er lige præcis det, jeg gerne vil have, 1000 tak. Så mangler jeg bare at vide, hvordan jeg får den til at opføre sig sådan i alle mapper.
Mvh
Avatar billede vejmand Juniormester
26. december 2012 - 11:16 #15
Velbekomme.  :-)
Åbn en mappe, lav visningen, som du gerne vil have den.
Klik derefter på Organiser øverst til venstre > Mappe og søgeindstillinger > Vis > Klik på Anvend på mapper

Nu er alle mapper af samme type som denne med samme visning.
Altså, hvis det er en foto-mapper du har gjort det ved, er dine dokument-mapper ikke ændret. Du skal altså gentage processen for alle de mappetyper du ønsker ændret, henholdsvis dokumenter, billeder, musik og video.
Avatar billede ngr Praktikant
28. december 2012 - 01:43 #16
SÅDAN! 1000 tak!
Avatar billede vejmand Juniormester
28. december 2012 - 08:09 #17
Velbekomme, og tak for point.