Avatar billede PeterFjelstrup Juniormester
17. december 2012 - 13:51 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

T42 ikke identificeret - skærmkort, netkontroller mangler

Min T42, 2474-CTO, i ID kaldet 2474ZQP har advarsler ved netkontroller og skærmkort, skærmen ruller op og ned ved skift.
Ingen af Lenovos driversider har det nævnte maskinnummer.
Og jeg har installeret chipset til een af de nærmeste (2474ZQG).
Er min puter et gadekryds?
Avatar billede PeterFjelstrup Juniormester
17. december 2012 - 14:32 #1
Sorry, den hedder 2374 med de samme bogstaver
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2012 - 14:37 #2
Avatar billede chalde Seniormester
17. december 2012 - 15:03 #3
Hvis det er windows, så hent System Update, så klarer det resten: http://support.lenovo.com/en_US/detail.page?LegacyDocID=TVSU-UPDATE
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2012 - 15:04 #4
Category

herunder vælger du hvad du vil se drivere til

Operating System

her vælger du styresystem

m.v.h
Avatar billede chalde Seniormester
17. december 2012 - 15:04 #5
#3 Det kræver naturligvis internet, så netkortet skal klares manuelt først.
Avatar billede PeterFjelstrup Juniormester
17. december 2012 - 18:50 #6
Ja, det er xp sp3 og jeg har været på lenovo support, og hvis I kigger selv, vil I se, at den ikke er omtalt der. Når jeg tjekker de gule advarsler, siger den, at drivere ikke er installeret. Jeg kan gå på nettet via trådløs, den virker. Og jeg har haft hentet ThinkVantage System Opdate 3. Også i dag. Ingen resultat.
http://support.lenovo.com/en_US/downloads/default.page?

?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2012 - 19:36 #7
er det ikke denne her til lan
netcontroler
Intel PRO/1000 LAN adapter software

er det ikke denne her til
skærmkort
ThinkPad Monitor File for Windows 98, 98SE, Me, 2000, XP

m.v.h
Avatar billede PeterFjelstrup Juniormester
17. december 2012 - 21:04 #8
Ja, det hedder hardwaren, men når jeg beder den installere den, sker der ingen ændring i den gule advarselstrekant og LAN net virker ikke. Når jeg beder om egenskaber ud for netkortet, siger den at driveren ikke er installeret?

Tak, fordi du prøver.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2012 - 21:13 #9
Har du prøvet at bare lade den søge efter driveren selv via den mappe du har hentet

Det er ikke alle drivere der skal installeres via setup

M.v.h
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2012 - 21:16 #10
Du kan også hente dem allesammen der ligner en af dem du skal bruge

Gå ind under driveren og søge efter i den mappe med alle driverne

M.v.h
Avatar billede PeterFjelstrup Juniormester
17. december 2012 - 22:15 #11
Jeps. De var der.
Hvordan overfører jeg de 100 point?
18. december 2012 - 04:48 #12
Ref #11:
www.eksperten.dk/faq#faq-3-5

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2012 - 08:03 #13
er det løst
jeg lægger et svar du kan acceptere

m.v.h
Avatar billede PeterFjelstrup Juniormester
18. december 2012 - 09:04 #14
Tak. Det var interessant. Jeg har installeret måske over tusind ældre computere, og aldrig set eller tænkt over denn løsning.
Mvh Peter
Avatar billede PeterFjelstrup Juniormester
18. december 2012 - 09:06 #15
Tak også til karise_larry for vejlednng

Vh Peter
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2012 - 09:28 #16
har jeg meget ofte brugt før i tiden ved ældre hardware der ikke funkede

årsagen til mange nedbrud eller ikke funktionelle nedbrud er jo OFTE driveren og det kommer jo helt an på hvordan de er skruet sammen

hvorfor den funktion der er under at finde drivere ikke virker optimalt ligger sikkert hos Microsoft der ikke har en opdateret base med dem på så den selv fandt dem

jeg har et harald Nyborg web camera den i win 7 hele tiden ville lægge en skrammel driver ind der ikke duede

i win 8 pro jeg kører lige for tiden for test virker den bare
der er så andre ting med det styresystem jeg ikke er tilfreds med men det er en anden historie

m.v.h
Avatar billede PeterFjelstrup Juniormester
18. december 2012 - 09:43 #17
Jeg kan ikke finde ud af at give point???
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2012 - 09:56 #18
tryk på link #13
og accepter den

her er et image du kan se på

http://www.gratisimage.dk/image-302B_50D02F3A.jpg

hvis altså det er mig du vil give point til

systemet er også lidt mystisk skruet sammen

når man har fået den hjælp man ønsker beder man vedkommende lægge et svar man accepterer

opnåede du IKKE noget lægger man slev et svar og accepterer

spørgsmål oprettes i kommentar og svar er KUN til lukning af spørgsmål

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2012 - 10:15 #19
nu er spørgsmålet korrekt lukket

tak