Avatar billede ngr Praktikant
17. december 2012 - 19:41 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Ingen andre end Microsoft er så sjuskede

Jeg har 3 identiteter/mail adresser på mit Outlook, som jeg bruger i forskellige sammenhænge.
Og så skulle man jo tro, at når jeg modtager en mail til identitet1 og klikker Ctrl-R for at besvare den, så bruger den idenditet1 som afsender, men ikke, når vi har med Microsoft at gøre.
Nej, så vælger den en tilfældig af de 3 identiteter som afsender!
Man skulle tro, at det var løgn.
Tænk hvis man havde en id til sin hemmelige elskerinde og brugte den til at svare sin kone.
Andre der har oplevet det samme?
Avatar billede ngr Praktikant
17. december 2012 - 19:42 #1
Det er Outlook 2010 og Windows 7
Avatar billede vejmand Juniormester
17. december 2012 - 19:51 #2
Hvor er de 3 mail-adresser oprettet?

Jeg har 4 adresser hos TDC, der fungerer det som du beskriver, det har ikke noget med Microsoft at gøre.......
Avatar billede milter Ekspert
17. december 2012 - 19:58 #3
Min oldnordiske Outlook Express på denne computer har også tre mail-konti, men den vælger dem ikke tilfældigt. De vises altid i alfabetisk orden.

Og tænk, jeg har fundet en aldrig svigtende løsning på problemet: Skift konto, hver gang det er nødvendigt!
Avatar billede ngr Praktikant
17. december 2012 - 20:44 #4
#2: Stofa, men jeg kan ikke se, hvordan Stofa kan bestemme, hvilken afsender, Outlook skal sætte på en mail.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. december 2012 - 20:49 #5
Er der forskellig password til alle dine mail-adresser, eller er det alias til samme konto?
Jeg har 4 til samme konto, derfor virker det på den måde.....
Avatar billede ngr Praktikant
17. december 2012 - 21:08 #6
Det er 3 selvstændige konti, men med samme password
Avatar billede vejmand Juniormester
17. december 2012 - 21:16 #7
Ikke forstået? Hvordan kan selvstændige konti have samme password?

Tror måske det er det samme som hos TDC, men prøv at kontakte Stofa.
Avatar billede ngr Praktikant
17. december 2012 - 21:28 #8
Hvorfor skulle de ikke kunne have det?

Men kan du ikke forklare mig, hvordan Stofa skulle kunne styre Outlook på min computer?
Avatar billede ngr Praktikant
17. december 2012 - 21:29 #9
UPS. Glemte at skrive, at det er ikke Stofa mails. Det er xxx@mail.dk, som jeg har hos TDC, men jeg kommer på nettet med Stofa. Sorry.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. december 2012 - 21:39 #10
Jamen, så har du nok én konto med flere alias?
Er det ikke korrekt?

Hvis du logger ind på TDC webmail http://mail.tdc.dk/ kan du så ikke se alle dine mail adresser under Indstillinger -> Mailadresser?
Avatar billede ngr Praktikant
17. december 2012 - 21:48 #11
jo
Avatar billede vejmand Juniormester
17. december 2012 - 21:55 #12
Og det er så forklaringen på, den gør som den gør.

Du har kun én e-mail konto, men flere alias.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. december 2012 - 22:06 #13
Du kan tilkøbe en ekstra e-mailabonnement, mener det koster kr. 29,-

Så kan du gøre som ønsket......

Kontakt evt. TDC kundeservice
Avatar billede ngr Praktikant
17. december 2012 - 22:06 #14
Jamen hvad har det med Outlook at gøre?
Avatar billede ngr Praktikant
17. december 2012 - 22:06 #15
Og hvorfor laver den det som regel korrekt?

Og kan jeg ikke gøre noget ved det?
Avatar billede vejmand Juniormester
17. december 2012 - 22:15 #16
Er der ikke en lille dialogboks, måske oppe til højre, hvor du kan vælge hvilken konto, du vil sende fra?

Jeg går ud fra, du har oprettet en konto til hvert alias.

Jeg har desværre ikke en Outlook med flere konti lige nu, så jeg kan ikke tjekke....
Avatar billede ngr Praktikant
17. december 2012 - 22:22 #17
Jo, det er der. Men når det går stærkt, lægger jeg jo ikke mærke til det - og det er sgu da osse for dumt.
Men du svarede ikke på, hvordan TDC kan få indflydelse på, hvordan Outlook opfører sig. Det lyder både ulogisk og umuligt i mine ører.

Jeg kan ikke huske, hvad en alias er.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. december 2012 - 22:31 #18
Skal gerne prøve, om jeg kan forklare det, men lover ikke noget.  :-)

Du oprettede engang en e-mail adresse hos TDC
Lad os kalde den xxx@mail.dk

Herefter oprettede du 2 alias
Lad os kalde dem yyy@mail.dk og zzz@mail.dk

Nu laver du så din opsætning på Outlook.
Her behøver du kun at oprette xxx@mail.dk (som er din e-mail konto) for at hente post fra alle 3 e-mail adresser, da alt post kommer i samme postkasse.

Hvis du opretter de 2 andre, er det kun for at kunne sende fra en af de 2 e-mail adresser, det er du så nødt til at vælge manuel. I princippet er det den samme konto, du har oprettet 3 gange.

Hvis du har en ekstra e-mail abbonnement, med egen brugernavn og password, vil kontoen også blive behandlet for sig selv i Outlook, og du kan besvare e-mails sendt til den, med sin egen afsender.
Avatar billede ngr Praktikant
26. december 2012 - 03:44 #19
Jeg forstår det stadig ikke: Hvis jeg modtager en mail, som er sendt til min_mail_1@mail.dk og jeg så klikker REPLY, så må det da være indlysende, at afsender IKKE skal være min_mail_2@mail.dk eller min_mail_3@mail.dk. Og det lader da også til, er Outlook er enig med mig, for langt de fleste gange anfører den min_mail_1@mail.dk som afsender.
Så med min begrænsede logik ligner det en fejl.

Mener du med nedenstående, at jeg køber flere mail adresser?

Hvis du har en ekstra e-mail abbonnement, med egen brugernavn og password, vil kontoen også blive behandlet for sig selv i Outlook, og du kan besvare e-mails sendt til den, med sin egen afsender.

Får jeg et svar til points?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. december 2012 - 03:56 #20
Med en ekstra e-mail konto køber du ret til endnu 5 e-mail adresser.

Og de kommer så på samme måde på din Outlook, du behøver kun oprette den første e-mail adresse, så vil den hente fra alle 5 e-mail adresser oprettet under den konto.
Avatar billede ngr Praktikant
26. december 2012 - 10:11 #21
ok