Avatar billede montago Praktikant
18. december 2012 - 11:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Tilføje skygger på vinduer i Win8 ??

nogen der ved hvordan man får skygger under vinduer i Windows 8 ligesom i Windows 7 ... har googlet mig selv helt blå, rød, grøn og gul i hovedet uden at finde noget brugbart

Y'z Shadow virker kun så længe man ikke flytter på vinduerne...

har læst lidt at man kan hacke Registry, men har ikke fundet noget konkret i den sag.

Andre siger at man kan lave et Theme og at det er Theme (Temaet) som bestemmer skygger...
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2012 - 11:13 #1
du kunne hente temaer her

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/themes

kender og bruger ikke den funktion du vil

bruger win 8 pro
m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2012 - 11:27 #2
ud for hver står der detaljer ovenover download så du kan se hvad de indeholder

m.v.h
Avatar billede montago Praktikant
18. december 2012 - 11:31 #3
jeg er kun interesseret i at få skygger under vinderne, ikke temaer som kun indeholder baggrundsbilleder, farver og lyde.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2012 - 11:58 #4
er ikke helt klar over hvad du mener med skygger under ?????????
er det selve kanten du mener i Explorer eller hvad

bare for at jeg lige kan forstå det

m.v.h
Avatar billede montago Praktikant
18. december 2012 - 12:32 #5
SKYGGER UNDER VINDUER !

FFS !
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2012 - 13:00 #6
jeg ved stadig ikke hvad skygger er under winduer

hvis mig et billede eller andet så kan det være jeg kender løsningen selv om du råber ad mig - det hjælper jo ikke på forståelsen
Avatar billede montago Praktikant
18. december 2012 - 13:07 #7
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2012 - 13:40 #8
kender ikke lige løsningen
men lad os se om der ikke kommer en forbi der gør

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2012 - 16:36 #9
Avatar billede claes57 Ekspert
23. december 2012 - 15:36 #10
for at kunne sælge win8 som værende hurtigere end win7, så har de fjernet runde hjørner, skygger og andet gejl.
Avatar billede jensenjs Juniormester
23. december 2012 - 19:53 #11
Jeps, de har fjernet hele aero fladen.
Det er i sig selv OK, men samtidig har de gjort en kæmpe brøler.
Da W8 er bygget til touch skærme der er glatte og blanke, og som giver et mere lyst indtryk end de matterede skærme. den store brøler jeg taler om er at de også har fjernet muligheden for at ændre baggrundsfarven i vinduerne, når man åbner en mappe vil den altid stå med en alt for skarp kontrast, og nærmest blænde brugeren, jeg har fundet en løsning et sted i regbasen, men vil ikke bruge der endnu da jeg først skal have installeret mit recovery program før jeg for alvor eksperimenterer med regbasen og andet i systemet, men i starten af Januar skulle jeg få en W8 compatibel version, og kan så eksperimenterer på livet løs.
Avatar billede jensenjs Juniormester
23. december 2012 - 19:54 #12
UPS det skulle være en kommentar
Avatar billede claes57 Ekspert
23. december 2012 - 20:06 #13
og apps skal rettes, så de ikke tager 100% skærm - det er noget slam til en full-hd skærm, at der kun er plads til en vejrudsigt - nu har windows brugt år på at lære at multitaske, og så med win8 skal man tilbage til en ting ad gangen. Klaphatte - men så er der mulighed for at sælge win9 med 'multitaskning' og flere åbne apps ad gangen - noget helt nyt - aldrig set før...
Avatar billede jensenjs Juniormester
23. december 2012 - 20:30 #14
@Claes, umiddelbart virker det sådan, men det er det heldigvis ikke.
Du kan trække vinduet ned og placerer det i siden der kan du lægge flere vinduer og tilpasse størrelsen på den del af skærmen.
Du kan også åbne flere vinduer og du kan stadig skifte mellem vinduerne med ALT+TAB og WIN+TAB man skal dog lige lære W8 finurlighederne at kende.
Men du har ret at de åbner i fuldskærm er AAAARRRRRGGGGHHHH
Der er to ting jeg ikke kan udstå hjemmesider der automatisk afspiller lyd og fylder hele skærmen, og programmer der ikke behøver at bruge hele skærmen men alligevel gør det.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. december 2012 - 20:51 #15
du må gerne vise mig et skærmdump af 5 apps, der kører i et skærmbillede (ikke bare en på 1/5 del af en side og en i resten).
Hvad med fx apps: xbox musik, kort og store samtidig med at word og firefox kører.
Shit happens - men det er nemt i win7 at åbne og se 5 programmer på samme tid.
Avatar billede jensenjs Juniormester
23. december 2012 - 22:08 #16
Hvis du mener flydende vinduer så er det så vidt jeg ved ikke muligt, jeg havde selv håbet på noget af det samme.

Om det så beror på at Apps som på tablets bliver sat næsten i stå hvis de kommer i baggrunden ved jeg ikke, ideen er OK på en tablet hvor touch delen skal reagerer øjeblikkeligt for ikke at lave rav i skriveriet og andet, men korrekt flydende vinduer som vi kender gælder kun de gængse programmer.
Det kunne jeg da også godt tænke mig man kunne med Apps, på en standard PC der godt kan bærer belastningen.