Avatar billede mikkelfraringsted Nybegynder
18. december 2012 - 17:18 Der er 8 kommentarer

Forstærker

Jeg har et par 900W DW Audio PA højtalere men mangler en forstærker.

Jeg er i tvivl om hvad for en forstærker disse højtalere vil kræve.

Hjæææææælp
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. december 2012 - 17:21 #1
Hejsa.

  Well, hvis de skal med ud at spille, skal du jo have en PA-blok på nogen hundrede watt. Hvis de skal spille hjemme i kælderen kan nu nok nøjes med noget lidt mere civilt?!?

De bedste hilsner
Avatar billede mikkelfraringsted Nybegynder
18. december 2012 - 17:26 #2
Jeg skal bare bruge dem til private fester/og derhjemme. Altså ikke som DJ. Bare hvor man plugger et aux stik fra forstærkeren til en ipod/mobil.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. december 2012 - 17:31 #3
Hej igen.

  Så gå efter noget brugt integreret, måske i retning af en Denon PMA1560, den kan næsten ikke løbes tør for effekt og burde kunne skaffes for peanuts.

/Carsten
Avatar billede mikkelfraringsted Nybegynder
18. december 2012 - 17:33 #4
Sine-par performance: 2 x 300 W into 4 ohms

2 x 200 watts into 8 ohms

- Er dette ikke for lidt. Mine højtalere er på 900w hver.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2012 - 17:35 #5
Står der hvor stor drifts effekten er på højttalerne?
Avatar billede mikkelfraringsted Nybegynder
18. december 2012 - 17:43 #6
Hvor står det henne?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2012 - 19:17 #7
Måske ved terminalerne hvor kabler tilsluttes.

Drift effekt er den effekt der skal til for at højttaleren spiller med 96 db i en meters afstand.
Her er lidt om det:
http://www.system-audio.com/_en-GB/Content/Data/PDF/K%C3%B8bsguide/hvad%20fort%C3%A6ller%20de%20tekniske%20specifikationer.pdf
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. december 2012 - 22:03 #8
Når det er PA-højttalere, er de let-drevne. Og en PMA 1560 er alt andet RIGELIGT til at holde en solid fest i gang rigtigt længe!