Avatar billede -zonic- Nybegynder
19. december 2012 - 15:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

simpelt "alle møder alle" script?

Hej,

Jeg står og skal lave et simpelt script, som får f.eks. 7 navne til at møde hinanden indbyrdes i en fodboldkamp. F.eks.:

1-2
3-4
5-6
1-7

2-3
4-5
6-7
1-3

osv.. (jeg ved godt at et ulige antal ikke er pisse smart, men blot for at åbne muligheden for at der kan være ulige hold)

Kan dette gøres vha. php og er der nogle der kan udtænke et simpelt script til dette ? :-)

På forhånd tak!!
Avatar billede KasperNielsen Nybegynder
19. december 2012 - 15:38 #1
Hvad mener du ?
Avatar billede dmdisco Nybegynder
19. december 2012 - 16:22 #2
tak for at give mig en sjov opgave jeg ikke har prøvet før

men for at du kan komme vidre så fandt jeg denne her http://speedtech.it/blog/2009/03/15/round-robin-algorithm-php/ jeg har ikke kigget på den men det er vel en round robin du vil have fat i
Avatar billede dmdisco Nybegynder
19. december 2012 - 16:27 #3
testede lige en løsning som lignede meget den jeg lige lavede men den kommer fra http://stackoverflow.com/questions/658727/how-can-i-generate-a-round-robin-tournament-in-php-and-mysql

[code]
function scheduler($teams){
    if (count($teams)%2 != 0){
        array_push($teams,"bye");
    }
    $away = array_splice($teams,(count($teams)/2));
    $home = $teams;
    for ($i=0; $i < count($home)+count($away)-1; $i++){
        for ($j=0; $j<count($home); $j++){
            $round[$i][$j]["Home"]=$home[$j];
            $round[$i][$j]["Away"]=$away[$j];
        }
        if(count($home)+count($away)-1 > 2){
            array_unshift($away,array_shift(array_splice($home,1,1)));
            array_push($home,array_pop($away));
        }
    return $round;
}
[/code]
Avatar billede dmdisco Nybegynder
02. januar 2013 - 13:27 #4
svar
Avatar billede -zonic- Nybegynder
18. januar 2013 - 08:38 #5
fedt - det virker :-)