Avatar billede niels95 Nybegynder
22. december 2012 - 14:37 Der er 4 kommentarer

Formatering af Mac OSX Mountain Lion

Jeg vil gerne formaterer min Mac da den er begyndt at blive langsom. Hvis jeg vælger at formaterer vha. en cd, hvor stor skal cd'ens kapacitet da være for, at jeg kan installerer en nye version af Mountain Lion på den, for derefter at installere den på Macen?
Avatar billede kjeldsted Novice
22. december 2012 - 14:57 #1
Dét spørgsmål forstår jeg nu ikke helt.
Hvorfor blande en CD ind i formateringen af Mountain Lion? Du skal jo formatere via. recovery disken.
Avatar billede niels95 Nybegynder
22. december 2012 - 15:08 #2
Det har jeg prøvet, men den siger at jeg ikke kan installere på startdisken. Min Mac kørte oprindeligt med Snow Leopard og nu med Moutain Lion. Kan det være årsagen, at på min recovery disk, der er der et ældre styresystem end det Macen kører med?
Avatar billede kjeldsted Novice
22. december 2012 - 15:15 #3
Siger den andet end blot at den ikke kan installere på startdisken?
Fra Lion og frem har Apple jo helt droppet installations diske. Så det burde i teorien være den korrekte måde at formatere på.
Alternativt skal du via. App Store downloade Mountain Lion, og lægge denne på enten en USB stick der er gjort bootable eller en DVD der er bootable.
Avatar billede sinumsen Nybegynder
23. december 2012 - 12:36 #4
Hej Niels..

Hcad var det du ikke helt fik fat i første gang du spurgte om præcis det samme??

http://www.eksperten.dk/spm/973439

Hvis du ikke på nuværende tidspunkt har fundet ud af det, er mit bedste råd at du IKKE selv forsøger at foretage denne geninstallering. Find en der kan hjælpe dig!

Mvh
Henrik