Avatar billede ngr Praktikant
23. december 2012 - 17:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til oprettelse af kolonner

Jeg har fået nedenstående kode stavlet sammen, og har derefter forsøgt at inddele div.top i 3 kolonner, som tilsammen skal dække hele div.top's bredde og hele højden. Den midterste skal være 500 px bred, centreret, og de to andre skal gå helt ud til siderne.
Men ligegyldig, hvad jeg gør, så kommer der en eller anden fejl.
Nogen der vil hjælpe?
Mvh

div.top{
height: 70px;
margin: auto;
background-color: #1a9db9;
color: #000000;
font-size: 40px;
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Sans-Serif;
text-align:center;
padding-top: 8px;
line-height: 1.5;
}
div.center{
margin-left: 340px;
padding-left: 20px;
padding-top: 30px;
padding-right: 20px;
<!-- border: solid black 1px; -->
background-color: #27c8ea;
font-family: Times New Roman;
font-size: 1.8em;
text-align:left;
line-height: 1.5;
}
div.left{
width: 300px;
float: left;
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Sans-Serif;
padding-left: 0px;
padding-top: 30px;
padding-bottom: 22px;
font-size: 16px;
background-color: #1a9db9;
}
Avatar billede olebole Juniormester
23. december 2012 - 18:41 #1
<ole>

Det kan du ikke med CSS. Du er nødt til at foretage en beregning ((hele_bredden-500)/2) for de to 'side-DIV' - og må derfor bruge JavaScript. Layout på basis af script anses dog for skidt design, så måske, du skulle finde en alternativ designløsning  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede ngr Praktikant
23. december 2012 - 19:23 #2
Pudsigt nok, at man altid får at vide herinde, at CSS er det eneste saliggørende, og så kan det ikke løse så simpel en opgave.
Men tak for svaret
Mvh
Avatar billede ngr Praktikant
23. december 2012 - 19:24 #3
Men så er det da godt, at html kan levere rammer, der kan klare det :)
Avatar billede olebole Juniormester
23. december 2012 - 19:44 #4
Tja, det kan man måske godt synes, er 'pudsigt'. Med en lille smule indsigt i, hvad CSS er, og hvordan det virker, er det dog ganske logisk.

Det er ikke ualmindeligt, at folk synes, lige netop deres opgave er 'så simpel', at det med største selvfølgelighed bør kunne lade sig gøre. Sådan ser virkeligheden naturligvis ikke ud  =)

Det ville også være rart, hvis Volvoen kunne flyve eller sejle, når man havde brug for det. Da den er et transportmiddel, så det burde da være et naturligt og simpelt krav at forvente opfyldt ... men nej  =)
Avatar billede ngr Praktikant
23. december 2012 - 20:25 #5
Jeg tror ikke, at der er mange, der oplever det som et væsentlig problem, at deres Volvo ikke kan flyve - endsige ønsker at betale den merpris, den i givet fald ville koste.
Avatar billede olebole Juniormester
23. december 2012 - 20:36 #6
Det glæder mig, du har fattet pointen  *o)
Avatar billede ngr Praktikant
26. december 2012 - 03:36 #7
Har du et svar til points
Avatar billede olebole Juniormester
26. december 2012 - 20:16 #8
Ellers tak, jeg samler ikke point. Du lægger bare selv et svar og accepterer det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede ngr Praktikant
26. december 2012 - 22:22 #9
ok