Avatar billede raptus3670 Novice
24. december 2012 - 08:42 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

DLL-filen er ikke registreret.

Min gamle computer gik total i stykker og jeg har nu købt en ny med Windows 7 64 bit - home edition.

Jeg havde et CMS program der hedder Zeta Producer v. 9, dette skulle jeg installere igen  og jeg har nu flere gange installeret og af-installeret det, men jeg får  den samme fejlmeddelelse hver gang.

DLL-filen er ikke registreret. (Exception from HRESULT: 0x8002801D (TYPE_E_LIBNOTREGISTERED))

Jeg forsøgte så at installere de gratis udgaver af Zeta producer version 10 og 11, men den kommer med samme fejl.

Jeg udelukker derfor, at det er programmerne der er noget galt med..

Jeg har brugt rigtig mange timer på at få programmet/merne til at virke, men det kan jeg ikke og derfor søger jeg lidt hjælp fra dig..

Jeg har prøvet følgende:
Windows 7 er blevet fuldt opdateret
Scannet for evt. virus
Kørt Microsofts egen FIXIT Center til Windows 7
Opdateret alle drivers og codecs
Kørt registrerings cleanere
Og en masse masse andre ting

Jeg har prøvet at installeret programmet på min kones PC der kører windows XP og der kører det som det skal. Min gamle PC kørte også XP og der kørte de 3 udgaver af Zeta producer fint!

Jeg har selvfølgelig også kontaktet supporten hos Zeta producer og de kom med en masse forslag, men ingen af disse kunne hjælpe mig og de måtte derfor give op.

Programmerne skulle kunne køre i windows 7 64 bits udgaven.

Jeg har forsøgt at kontakte Microsoft, men jeg kan IKKE få nogen hjælp hos dem, da mit windows 7 lå på min pc da jeg købte den.

Nedenfor er den komplette beskrivelse af fejlen, og jeg håber du kan hjælpe mig, så jeg kan vende tilbage og bruge min Zeta Producer v. 9, På forhånd tak

*************************************************

System.Runtime.InteropServices.COMException

blev ikke fundet. (Exception from HRESULT: 0x80030002 (STG_E_FILENOTFOUND))

at System.RuntimeType.InvokeDispMethod(String name, BindingFlags invokeAttr, Object target, Object[] args, Boolean[] byrefModifiers, Int32 culture, String[] namedParameters)
at System.RuntimeType.InvokeMember(String name, BindingFlags bindingFlags, Binder binder, Object target, Object[] providedArgs, ParameterModifier[] modifiers, CultureInfo culture, String[] namedParams)
at System.Type.InvokeMember(String name, BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object target, Object[] args)
at Zeta.EnterpriseLibrary.Data.OleDB.JetLateBindingWrapper.RefreshDatabaseCache(String connectionString)
at Zeta.EnterpriseLibrary.Data.OleDB.AdoNetOleDBQuerier.RefreshJetCache(String filePath)
at Zeta.EnterpriseLibrary.Data.OleDB.AdoNetOleDBQuerier.RefreshJetCache(SmartConnectionString connectionString)
at ZetaProducer.RuntimeBusinessLogic.Webbing.ProjectStorage.ProjectDatabaseInformationAccessMdb.RefreshDatabaseCache(Boolean ignoreErrors)
at ZetaProducer.RuntimeBusinessLogic.Webbing.Dependencies.WebDependencyManager.<CheckDependencies>b__6(ThreadQueueWorkItemCallbackParameters parameters)
at ZetaProducer.RuntimeBase.ThreadPooling.ThreadPoolManager.workItemCallbackWrapper(Object state)
at ZetaProducer.RuntimeBase.ThreadPooling.ThreadPoolManager.QueueWorkItem(AsynchronousMode asynchronousMode, ThreadQueueWorkItemCallback callback, ThreadQueueWorkItemCallbackParameters parameters)
at ZetaProducer.RuntimeBase.ThreadPooling.ThreadPoolManager.QueueWorkItem(ThreadQueueWorkItemCallback callback, ThreadQueueWorkItemCallbackParameters parameters)
at ZetaProducer.RuntimeBusinessLogic.Webbing.Dependencies.WebDependencyManager.CheckDependencies(WebArticle item, DependencyCheckMode checkMode, OutputInformation outputInformation)
at ZetaProducer.RuntimeBusinessLogic.Webbing.Dependencies.WebDependencyManager.CheckDependencies(WebPageItem item, DependencyCheckMode checkMode, OutputInformation outputInformation)
at ZetaProducer.RuntimeBusinessLogic.Webbing.PageItems.Common.WebPageItem.Delete(OutputInformation outputInformation)
at ZetaProducer.RuntimeBusinessLogic.Webbing.Pages.WebPage.Delete(OutputInformation outputInformation)
at ZetaProducer.RuntimeBusinessLogic.Webbing.ContentImportExport.ContentImportController.importPages(ContentImportInformation information, XmlDocument doc)
at ZetaProducer.RuntimeBusinessLogic.Webbing.ContentImportExport.ContentImportController.Import(ContentImportInformation information)
at ZetaProducer.RuntimeBusinessLogic.Webbing.Projects.Create.WebProjectCreationController.CreateProject(WebProjectCreateInformation information)
at ZetaProducer.Main.UI.Project.NewWebsiteGeneration.NewWebsiteWizardForm.processingBackgroundWorker_DoWork(Object sender, DoWorkEventArgs e)
at System.ComponentModel.BackgroundWorker.OnDoWork(DoWorkEventArgs e)
at System.ComponentModel.BackgroundWorker.WorkerThreadStart(Object argument)

COMException
{
ErrorCode=-2147287038,
Message=" blev ikke fundet. (Exception from HRESULT: 0x80030002 (STG_E_FILENOTFOUND))",
Data=
[
]
,
InnerException=null,
TargetSite=RuntimeMethodInfo: InvokeDispMethod,
StackTrace=" at System.RuntimeType.InvokeDispMethod(String name, BindingFlags invokeAttr, Object target, Object[] args, Boolean[] byrefModifiers, Int32 culture, String[] namedParameters)\\r\\n at System.RuntimeType.InvokeMember(String name, BindingFlags bindingFlags, Binder binder, Object target, Object[] providedArgs, ParameterModifier[] modifiers, CultureInfo culture, String[] namedParams)\\r\\n at System.Type.InvokeMember(String name, BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object target, Object[] args)\\r\\n at Zeta.EnterpriseLibrary.Data.OleDB.JetLateBindingWrapper.RefreshDatabaseCache(String connectionString)\\r\\n at Zeta.EnterpriseLibrary.Data.OleDB.AdoNetOleDBQuerier.RefreshJetCache(String filePath)\\r\\n at Zeta.EnterpriseLibrary.Data.OleDB.AdoNetOleDBQuerier.RefreshJetCache(SmartConnectionString connectionString)\\r\\n at ZetaProducer.RuntimeBusinessLogic.Webbing.ProjectStorage.ProjectDatabaseInformationAccessMdb.RefreshDatabaseCache(Boolean ignoreErrors)\\r\\n at ZetaProducer.RuntimeBusinessLogic.Webbing.Dependencies.WebDependencyManager.<CheckDependencies>b__6(ThreadQueueWorkItemCallbackParameters parameters)\\r\\n at ZetaProducer.RuntimeBase.ThreadPooling.ThreadPoolManager.workItemCallbackWrapper(Object state)\\r\\n at ZetaProducer.RuntimeBase.ThreadPooling.ThreadPoolManager.QueueWorkItem(AsynchronousMode asynchronousMode, ThreadQueueWorkItemCallback callback, ThreadQueueWorkItemCallbackParameters parameters)\\r\\n at ZetaProducer.RuntimeBase.ThreadPooling.ThreadPoolManager.QueueWorkItem(ThreadQueueWorkItemCallback callback, ThreadQueueWorkItemCallbackParameters parameters)\\r\\n at ZetaProducer.RuntimeBusinessLogic.Webbing.Dependencies.WebDependencyManager.CheckDependencies(WebArticle item, DependencyCheckMode checkMode, OutputInformation outputInformation)\\r\\n at ZetaProducer.RuntimeBusinessLogic.Webbing.Dependencies.WebDependencyManager.CheckDependencies(WebPageItem item, DependencyCheckMode checkMode, OutputInformation outputInformation)\\r\\n at ZetaProducer.RuntimeBusinessLogic.Webbing.PageItems.Common.WebPageItem.Delete(OutputInformation outputInformation)\\r\\n at ZetaProducer.RuntimeBusinessLogic.Webbing.Pages.WebPage.Delete(OutputInformation outputInformation)\\r\\n at ZetaProducer.RuntimeBusinessLogic.Webbing.ContentImportExport.ContentImportController.importPages(ContentImportInformation information, XmlDocument doc)\\r\\n at ZetaProducer.RuntimeBusinessLogic.Webbing.ContentImportExport.ContentImportController.Import(ContentImportInformation information)\\r\\n at ZetaProducer.RuntimeBusinessLogic.Webbing.Projects.Create.WebProjectCreationController.CreateProject(WebProjectCreateInformation information)\\r\\n at ZetaProducer.Main.UI.Project.NewWebsiteGeneration.NewWebsiteWizardForm.processingBackgroundWorker_DoWork(Object sender, DoWorkEventArgs e)\\r\\n at System.ComponentModel.BackgroundWorker.OnDoWork(DoWorkEventArgs e)\\r\\n at System.ComponentModel.BackgroundWorker.WorkerThreadStart(Object argument)",
HelpLink=null,
Source="mscorlib"
***************************************************************

Glæder mig til at få nogle gode råd..

Med venlig hilsen
Anders Pedersen
Avatar billede poko1 Ekspert
24. december 2012 - 08:49 #1
Hvad var dit gamle Styresystem? og hvilken udgave 64 eller 32 Bit?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2012 - 08:59 #2
Er det når du installerer eller når du skal åbne det fejler?

Hvis det er når du skal åbne kunne du prøve at åbne det i kompatibilitets tilstad til xp for eksempel.
Hvis man højre klikker på startikon-egenskaber-kompatibilitet, her kan man vælge at køre i en anden Windows version.
Avatar billede raptus3670 Novice
24. december 2012 - 09:11 #3
til Poko1
Mit gamle styresystem var som jeg skriver windows xp og vist nok 32 bits.

Til 220661
jeg kan fint installere alle 3 versioner af Zeta Producer 9-10 og 11.

Fejlen kommer først når jeg åbner programmet og skal til at bruge det.

Jeg har selvfølgelig også højre klikket på programmet og brugt kør som administrator og bla. som windows xp SP3 og med flere andre.
Det hjælper bare ingen ting.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. december 2012 - 09:22 #4
Jeg er på det nærmeste 100% at hvis det program skal køre på en 64 baseret maskine skal der oprettes et virtuelt system!
Avatar billede raptus3670 Novice
24. december 2012 - 12:22 #5
Poko1

Jeg havde selv tænkt, at et virtuel drev/system måske var en mulighed og jeg har da også installeret et program der hedder: VirtualBox-4.2.4-81684-Win.

Jeg syntes bare, at det ser svært ud at bruge og jeg er derfor ikke rigtigt gået i gang med at bruge programmet. Jeg er bange for at "smadre" det som jeg allerede har installeret på de partioner som jeg har lavet på min store HD på 1 TB.

Jeg har også set på Microsoft Virtual PC, men det kan jeg ikke bruge på en w7 Home Edition.

Som jeg skriver, så har Zeta Producer oplyst, at programmet skal kunne køre på min nye PC uden problemer
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2012 - 12:26 #6
Hvis de skriver det kan køre, så er måden måske at skrive til dem og få en forklaring på hvordan det gøres?
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. december 2012 - 13:47 #7
Har du installeret programmet logget på med administratorrettigheder?
/ptj_11
Avatar billede raptus3670 Novice
24. december 2012 - 15:50 #8
Jeg ved at programmet kører fint på min vens pc som også kører windows 7 64 bits.

Til ptj_11
Hvis du lige læser hvad jeg skriver, så står der, at det har jeg selvfølgelig også prørvet ;o)
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. december 2012 - 04:47 #9
Raptus3670>>
Du skriver, at du har forsøgt at afvikle programmet  med administratorrettigheder, ikke at du havde administratorrettigheder, da du installerede.
Det er 2 vidt forskellige ting.
Aktiver den skjulte administratorkonto, afinstaller programmet.
Herefter kan du logge på den nye administratorkonto, og udføre en oprydning med Ccleaner.
Sæt derefter alle sikkerhedsprogrammer ud af funktion (Firewall og antivirusprogram) Undersøg om du har fået installeret Windows Defender sammen med en Windows update.
Stadig logget på administratorkontoen kan du installere programmet igen ved højreklik på setupfilen og foretag installationen med  administratorrettigheder.
Lad os høre resultatet.
/ptj_11
Avatar billede raptus3670 Novice
25. december 2012 - 05:06 #10
Nu har jeg oprettet den skjulte administrationskonto og ellers fulgt din anvisning, men fejlen er desværre den samme
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. december 2012 - 14:48 #11
Raptus3670>>
Jeg kan se, at du også har oprettet dit spørgsmål på Amino.dk.
Har du prøvet det link, som Oxkjær har lagt til dig der?
/ptj_11
Avatar billede raptus3670 Novice
25. december 2012 - 15:09 #12
ptj_11

Du er lidt af en "sporhund". Ja jeg har også tilladt mig at oprette mit spørgsmål på Amino og da svarene jeg har fået indtil nu ikke har løst mit problem, så var det at jeg tænke, at på Eksperten.dk ved de alt.

Alle forslag både her i forrummet og på Amino er selvfølgelig afprøvet og en tilbagemelding er givet hver gang - det er da det mindste jeg kan gøre..
Avatar billede raptus3670 Novice
25. december 2012 - 15:11 #13
Jeg kan lige oplyse, at da jeg havde fået en mistanke om, at det kunne være officepakken og frontpage begge fra 2003 der lavede denne fejl, så er begge programmer blevet afinstalleret, men selvfølgelig uden virkning!
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. december 2012 - 15:31 #14
Har du prøvet dette:
SFC.exe /Scannow fra en kommandoprompt?
/ptj-11
Avatar billede raptus3670 Novice
25. december 2012 - 16:42 #15
Det har jeg også prøvet tidligere og har lige kørt den igen. Men fejlen er den samme.

Den er svær at løse, og jeg tror derfor, at man måske kun kender til fejlen hvis man selv har været ude for den og fået den rettet.

Men bare kom med flere gode og relevante forslag, så afprøver jeg dem.

Min sidste udvej vil være at køre programmet på min kone PC med windows XP, men det er jo ikke særlig smart, at skifte PC fordi man skal bruge en specifik program
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. december 2012 - 06:41 #16
Noget af det jeg har kunnet finde angående "DLL-filen er ikke registreret. (Exception from HRESULT: 0x8002801D (TYPE_E_LIBNOTREGISTERED))" kunne tyde på, at der er en beskadiget dll fil.
Hvad andre har prøvet med held er, at kopiere filen cdosys.dll fra installations dvd´en til den korrekte position på HD.
Der er også et link at kigge på her med en noget anden årsag og løsning:
https://support.laserfiche.com/KB/1012309
Kontroller også, om der er installeret NetFrameWork på din maskine, og at installationen er i orden:
http://blogs.msdn.com/b/astebner/archive/2008/10/13/8999004.aspx
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. december 2012 - 06:48 #17
PS. Spiller du nogen former for spil på din pc?
/ptj_11
Avatar billede raptus3670 Novice
26. december 2012 - 09:11 #18
Nej det gør jeg ikke, men jeg har da installeret nogle stykker så børnebørnene kan spille.

Der er også de sidste nye og meget store spil på 15GB eks.
Medal of Honnor Warfighter
Test Drive Ferrari Racing Legends
Topgun-Hardlock

De kører fint og det gør mine øvrige installerede programmer også.

Jeg er ved at opgive at få programmet til at virke, så enten vælger jeg at bruge min kone PC eller lave hjemmesiden i et helt andet program.
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. december 2012 - 15:34 #19
Jeg  spørger bare, fordi jeg har set adskillige, der har fejlen "ErrorCode=-2147287038" i forbindelse med spillene "RandoMStory og maple story".
Det kunne jo tyde på, at der er et eller andet, som ikke er opdateret på din maskine, selv om, at du har forsøgt  at dække dig ind i alle retninger.
Prøv at spørge hos Zetas support, hvilke afhængigheder programmet har, hvad programmet er udviklet i. De burde kunne komme med et par ledetråde.
Der er nævnt begrebet "Runtime" adskillige gange i din fejlmeddelelse, hvilket tyder på, at dit program er afhængig af en eller anden "klientinstallation/runtimemodul", der mangler på din maskine.
Hvis f.eks. du på din gamle XP pc og på konens nuværende, har haft installeret noget udviklet i Visual Basic, så er der hentet og installeret nogle VB runtimemoduler, på din maskine, for at programmet har kunnet fungere. Dette kan være årsagen til, at det virker på disse maskiner.
Noget tilsvarende kan tænkes at være nødvendigt for dit Zeta.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. december 2012 - 15:44 #20
Har du forsøgt dig med de 2 links, som jeg lagde til dig i #16?
/ptj_11
Avatar billede raptus3670 Novice
26. december 2012 - 16:25 #21
Hej Ja jeg havde prøvet de 2 links i #16 og også uden at det det gav noget.

Du skal ikke bruge mere tid på at hjælpe mig, da jeg har installeret programmet på konens PC og der kører det fint.

Jeg fik ikke løst problemet og det er i hvert fald IKKE din skyld og du skal derfor have de 60 point, som et lille plaster på såret.

Læg et svar
Avatar billede raptus3670 Novice
26. december 2012 - 16:26 #22
Hej Ja jeg havde prøvet de 2 links i #16 og også uden at det det gav noget.

Du skal ikke bruge mere tid på at hjælpe mig, da jeg har installeret programmet på konens PC og der kører det fint.

Jeg fik ikke løst problemet og det er i hvert fald IKKE din skyld og du skal derfor have de 60 point, som et lille plaster på såret.

Læg et svar
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. december 2012 - 16:45 #23
OK, det får du så her.
Det ærgrer mig bare, at vi ikke fandt årsagen.
Det er trods alt, det som jeg synes er det sjoveste.
/ptj_11
Avatar billede raptus3670 Novice
26. december 2012 - 16:54 #24
og godt nytår
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. december 2012 - 18:56 #25
Tak i lige måde.
/ptj_11