Avatar billede ngr Praktikant
25. december 2012 - 16:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Brug af xampp

Har efter anbefaling installeret det for at kunne køre php filer, men hvad gør jeg så nu? Har fået at vide, at jeg skal kalde localhost - men hvad betyder det?
Mvh og god jul
Avatar billede ngr Praktikant
25. december 2012 - 16:34 #1
Desuden kommer den med følgende afvarsler:
WARNING: Your install directory contains spaces.  This may break programs/scripts
WARNING: Your install directory contains special characters.  This may break programs/scripts

Hvad betyder det?
Avatar billede ngr Praktikant
25. december 2012 - 16:39 #2
Og kan det passe, at man kun kan have sine filer herinde:

C:\Program Files (x86)\xampp\htdocs\minside

og ikke selv kan bestemme, hvor de skal ligge?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2012 - 18:20 #3
Du kan selv bestemme hvis du redigerer httpd.conf, men goer du det saa var det nok bedre at installere Apache, PHP og MySQL manuelt.
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. december 2012 - 18:38 #4
localhost er din databasemotor, så med mindre at du har omdøbt databasemotoren under installationen, altså installeret med default indstillinger, så er det den, der driver din database.
#1>>
1. Advarsel angående mellemrum i mappenavne, skyldes nogle programmers manglende accept af disse mellemrum. Problemet kan undgåes ved at skrive mappenavnet ud i et uden mellemrum, eller erstatte disse mellemrum med f.eks. underscore. Dette fremmer læsbarheden (set med menneskeøjne).
2. Advarsel angående  specielle karakterer i mappenavne, skyldes, at du måske har brugt danske særtegn (Æ, Ø, Å, æ, ø, å). Dette betyder, at nogle programmer ikke kan fungere, da de ikke kan læse disse tegn. Det meste software i denne verden er baseret på engelsksom sprog, og  englænderne sammen med det meste af resten af verdenen kender ikke disse bogstaver/karakterer.
#2>>
Det er længe siden, at jeg har rodet med xampp, så jeg kan ikke huske, hvilke muligheder, der er for at ændre div. stier i programmet, så mit råd til dig er, sæt dig ned og læs dokumentationen/manualen til programmet.
PS. Du har lidt mange points ude at flyde!
Mon ikke der er nogle af dine spørgsmål, der kan lukkes?
/ptj_11
Avatar billede ngr Praktikant
25. december 2012 - 18:49 #5
Jeg installerede det i C:\Program Files (x86) for at slippe for alle de mapper ude i roden.
Og det ligner vel Windows meget godt at give mappen et så idiotisk navn.
Men jeg går i gang med at afinstallere
Avatar billede ngr Praktikant
25. december 2012 - 18:58 #6
Men ved installationen får jeg en advarsel vedr. "an activated User Account Control". Nogen der ved, hvad det så er for noget?
Avatar billede ngr Praktikant
25. december 2012 - 19:08 #7
Er det nødvendigt at installere alle disse:
XAMPP
Server
Program language
Tools

For installation af det hele fylde 668 mb
Avatar billede claes57 Ekspert
25. december 2012 - 19:31 #8
læg et svar selv for at lukke...
Avatar billede ngr Praktikant
25. december 2012 - 19:37 #9
???
Avatar billede claes57 Ekspert
26. december 2012 - 09:04 #10
jeg har selv brugt xampp lite (skal ikke bruge det sidste ekstra). Inkl 3 cms'er lige i hver sin mappe under ../htdocs, så fylder det 500mb (½gb), og det er jo ikke meget? Hvis det ikke var for hastigheden, så kunne hele systemet lige så godt ligge på en usb-stick.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. december 2012 - 09:07 #11
hvis du vil køre det fra usb-stick (eller harddisk), så kan du hente  lite-pakken her
http://portableapps.com/apps/development/xampp
Avatar billede ngr Praktikant
13. februar 2013 - 00:35 #12
Har droppet det, men kan jeg få svar til points?
Mvh
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. februar 2013 - 08:42 #13
Det kommer her.
/ptj_11