Avatar billede ngr Praktikant
29. december 2012 - 08:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Centrering af eb tabel

Nu kan jeg sgu pludselig ikke finde ud af, hvordan jeg centrere en tabel, altså ikke indholdet i tabellen, men selve tabellen.
HJÆLP
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
29. december 2012 - 08:50 #1
Med CSS.

margin: 0 auto;
width: 500px;
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. december 2012 - 11:54 #2
Du kan gøre som scootergrisen foreslår eller sådan:

<div style="text-align:center">
<table style="text-align:left">...</table>
</div>
Avatar billede ngr Praktikant
29. december 2012 - 16:41 #3
Den har jeg også brugt, men i FF rykker tabellen bare en lille smule mod højre/midten, og i IE bliver den næsten højrestillet.
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2012 - 16:58 #4
Kom med et link eller hele koden - der kan være utallige grunde til at det sker.
Avatar billede olebole Juniormester
29. december 2012 - 17:44 #5
<ole>

text-align:center må kun virke på inline-indhold - ikke på en tabel. Explorer har altid set stort på dén regel, så der virker det sikkert - men det burde det ikke  =)

Den korrekte løsning er #1. Virker den ikke, har du uhensigtsmæssigheder eller fejl, der forhindre det i at virke - og så er du nok nødt til at linke til siden.

/mvh
</bole>
Avatar billede ngr Praktikant
01. januar 2013 - 16:53 #6
"2: Jeg ved ikke, hvad det er, scootergrisen foreslår. At det skal gøres med css, ved jeg godt, men jeg spurgte hvordan.
Avatar billede olebole Juniormester
01. januar 2013 - 19:57 #7
Det viser scootergrisen jo med al ønskelig tydelighed i #2!
Avatar billede ngr Praktikant
12. februar 2013 - 19:51 #8
x
Avatar billede keysersoze Guru
12. februar 2013 - 22:10 #9
så ønsker man vist heller ikke en løsning...
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2013 - 22:31 #10
Jeg ved ikke, hvad der skal til for at få den mand til at gide selv at gøre en indsats. Hvis ikke omgivelserne giver en helt færdig løsning, som kan bruges uden egen indsats, bliver han fornærmet i barnlig grad.

Kik lige her. Man skulle tro, det var løgn!  :D