Avatar billede obs Novice
29. december 2012 - 22:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Outlook Express - Opsætning af mailkonti under flere Windows brugerkonti

Hej,

Mine forældre har en computer hvor der er sat en brugerkonto op til dem hver især. Under hver brugerkonto er der lavet en opsætning af Outlook Express som er konfigureret til at hente e-mail fra hver deres e-mail adresse.

Alligevel så hentes e-mail fra begge e-mail konti til den ene af de to Outlook-opsætninger når programmet startes op eller man trykker Send/modtag, selvom kun den ene e-mail konto er konfigureret under Funktioner -> Konti.

Er der nogen her der har en idé til hvad problemet kan være, og hvordan dette løses?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. december 2012 - 22:59 #1
Er det to forskellige e-mail konti, eller er det en konto med flere e-mail adresser?

Ved f.eks. TDC kan man oprette indtil 5 e-mail adresser på samme e-mail konto, og så vil det virke som du beskriver....
Avatar billede poko1 Ekspert
29. december 2012 - 23:09 #2
I Outlook Express kan du separere hvilke mail der kommer på forskellige PC. eller på forskellige login på samme PC. jeg vil søge efter løsningen til i morgen hvis du vil vente!
Avatar billede vejmand Juniormester
29. december 2012 - 23:18 #3
poko1 >> Du har ret, hvis det er to forskellige konti.
Hvis det er samme konto, med flere alias, virker det desværre ikke rigtig godt.

Man kan lave regler i Outlook Express som gør det ønskede, men det virker kun, hvis reglen er opfyldt.
Hvis man f.eks vælger kun at hente mails, hvis navnet står i Til-feltet, vil den ikke virke hvis mail-adressen er skrevet i Bcc-feltet hos afsender.
Avatar billede obs Novice
30. december 2012 - 19:34 #4
@vejmand:

Det er to forskellige POP3-konti (A og B). Når jeg kigger under opsætningen af konti i Outlook Express, så ser det også rigtigt ud. A er sat op i konfigurationen af Windows-bruger A, og B under  Windows-bruger B.

Alligevel så havner mails sendt til B i postkassen under Windows-bruger A, sammen med mails sendt til A.

@poko1:

Hvis du kan finde en løsning, vil jeg blive glad.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. december 2012 - 19:54 #5
Er de to konti oprettet hos samme udbyder? Og hos hvilken udbyder?
Hvis du. når Outlook Express er åben, kigger under "Funktioner" > "Konti", er der så mere end én konto på hver bruger?
Avatar billede poko1 Ekspert
30. december 2012 - 20:55 #6
her er den vejledning jeg i sin tid fik hos TDC husk du får ikke suport på disse fra TDC.
http://gratisupload.dk/vis/689483
Avatar billede poko1 Ekspert
30. december 2012 - 21:08 #7
Husk lige at du bør have en hotmail hos din udbyder fordi hvis der er flere af dine/jeres mailadresser på samme mail bliver den på serveren jeg hentede en gang om ugen da vi kørte OE
Avatar billede vejmand Juniormester
30. december 2012 - 21:11 #8
poko1 >> Det er netop det jeg omtaler i #1 og #3, med de mangler som denne løsning indebærer.

Men spørger siger jo netop, at det ikke er én konto med flere alias, derfor også mine spørgsmål i #5
Avatar billede obs Novice
30. december 2012 - 23:24 #9
@vejmand:

Begge er hos den samme udbyder (TDC) under domænerne mail.dk og mail.tele.dk

Nej, der er kun den ene konto under hver bruger når jeg kigger på opsætningen. Det har også virket rigtigt tidligere, men efter en geninstallering af Windows og genopsætning af Outlook Express er det begyndt at opføre som beskrevet.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. december 2012 - 23:57 #10
Okay, så er det nok én konto med flere alias. De kan oprettes med flere forskellige domæner under samme konto. Jeg vil også tro, du har brugt samme password, da du oprettede de to konti i Outlook Express?

Det kan du tjekke ved at logge ind på tdc's webmail med én af mailadresserne http://mail.tdc.dk/ og så klikke på Indstillinger > Mailadresser
Hvis du her kan se begge mailadresser, er det én konto.

Så er eneste løsning den som poko1 henviser til, som sagt virker det ikke optimal. Men hvis i kan leve med de mangler, den metode har, kan du jo bruge den.

Alternativ kan én af dine forældre skifte mailadresse, til f.eks. en Google-mail eller lign.
Så er der ingen problemer i at opsætte Outlook Express så den kun henter mails fra én adresse.
Avatar billede obs Novice
04. januar 2013 - 17:34 #11
@vejmand:

Det må jeg lige tjekke, om det kan være tilfældet, at der bliver brugt samme konto ID og password.
Avatar billede obs Novice
04. marts 2013 - 23:38 #12
-