Avatar billede kodak Mester
31. december 2012 - 14:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Python på Raspberry Pi

Jeg har fået fat i en Raspberry pi
og har prøvet at følge denne guide:
[link]http://www.raspberrypi-spy.co.uk/2012/08/20x4-lcd-module-control-using-python/[/link]

Men jeg kan ikke få det til at køre.
Jeg får dette:
Traceback (most recent call last):
  File "lcd.py", line 192, in <module>
    main()
  File "lcd.py", line 60, in main
    GPIO.setmode(GPIO.BCM)      # Use BCM GPIO numbers
AttributeError: 'module' object has no attribute 'setmode'

hvad gør jeg galt?
Avatar billede inglenook Praktikant
31. december 2012 - 15:35 #1
Så du også spurgte i deres forum. Jeg mener BCM er default, så prøv at lave denne linie om til en kommentar og prøv så igen. Kan se jeg har gjort det i min egen version af LCD.py:

# GPIO.setmode(GPIO.BCM)      # Use BCM GPIO numbers

Husker ikke præcist hvorfor fejlen opstår, men mener det har at gøre med din version af WiringPi.
Avatar billede inglenook Praktikant
31. december 2012 - 16:54 #2
Og det skulle self. være RPi.GPIO istedet for WiringPi (jeg ændrede min fil til at bruge WiringPi istedet for RPi.GPIO)
Avatar billede kodak Mester
03. januar 2013 - 18:03 #3
Jeg prøvede det hele forfra tog nogle updateringer og så virkede det.