Avatar billede thomaskramer Juniormester
03. januar 2013 - 10:14 Der er 2 kommentarer

Redirect alternativer?

Hej Eksperter

Jeg har 4 sites som omhandler samme emne. Pga tidsmangel har jeg ikke mulighed længere for at holde alle 4 sites opdateret.

Alle 4 sites har pænt med besøgende.

Men jeg har tidligere oplevet, at hvis man laver en alm 301 redirect, så falder besøgstallet på modtagersitet drastisk.

Findes der en "smart" måde at redirect brugere fra de 4 sites til et nyt site - måske med javascript?

NB. Har tidligere brugt et "trick" fra et seo-firma, som lavede et script der redirectede efter ascii koder - men denne teknik fungerer tilsyneladende ikke mere (samlet ca 500 daglige besøgende fra de 4 sites gav ca 50 på siden som blev redirectet til - ifølge analytics)

Er der nogen herinde der ved noget om sådan noget?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2013 - 11:08 #1
hos fx web10 kan man rette i DNS, så ens domæne fx viser en side på blogger.com - det må du kunne lave tilsvarende (evt med hjælp fra andre end mig).
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
03. januar 2013 - 15:40 #2
At der skulle komme en forskel i besøgstallet ved at skifte fra en 301 HTTP-videresendelse til tricks i JavaScript, er en sjov teori, men i realiteten holder den ikke. Det må have været af andre grunde at dit besøgstal faldt.

Taget i betragtning af at du kun vil holde liv i 1 af de 4 sider, er en 301 HTTP-videresendelse den eneste rigtige vej at gå. Både set med brugervenligheds og SEO-brillerne på.

Hvad der dog kan frarådes er at sætte dette på fra det ene øjeblik til det andet. Giv dine brugere besked omkring det noget tid før, fordi ellers kan du nemlig risikere at dit besøgstal falder. Forestil dig det utænkelige scenario, at Facebook fra det ene øjeblik til det andet begyndte at videresende deres brugere til Google+. Tror du så at alle ville begynde at blive faste brugere af Google+?

Noget helt andet er, at du bør forholde dig til de åbne spørgsmål du har forvejen.