Avatar billede bigtime Nybegynder
06. januar 2013 - 10:57 Der er 12 kommentarer

radio knap som link

hvordan laver jeg så den ikke åbner i et nyt vindue men i i samme,

<input type="radio" name="2" value="2" onclick="window.open('<?PHP echo "".$next.""; ?>')" />
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
06. januar 2013 - 11:23 #1
Det gør du således

<input type="radio" name="2" value="2" onclick="window.open('<?php echo $next; ?>', '_self')" />

Bemærk at jeg også rettede din PHP kode. Du kan nemlig bare udskrive din variabel direkte, uden at starte en tom streng først. ;)
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
06. januar 2013 - 11:24 #2
Derudover så er det måske ikke den bedste idé at lave den om til et link, når den egentlig ikke er beregnet til den opgave. Det kan komme til at forvirre dine brugere, og det er ikke noget man bør tage let på. :)
Avatar billede olebole Juniormester
06. januar 2013 - 17:17 #3
<ole>

Jeg er helt enig i, at en radio-button er uegnet til opgaven.

Derudover er der ingen grund til at bruge [b]window.open[/i] (og syntaksen er i øvrigt forkert, da metoden tager mindst to argumenter). Man kan nøjes med at skrive:

<input type="radio" name="2" value="2" onclick="location.href='<?PHP echo $next ?>'">

Bemærk, at jeg også har slettet din XML-lukning af tagget. Den har du efter al sandsynlighed ikke noget at bruge til  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
06. januar 2013 - 17:18 #4
Ups ... "Derudover er der ingen grund til at bruge window.open"  =)
Avatar billede bigtime Nybegynder
06. januar 2013 - 18:04 #5
okay tak.
Jeg skal bruge det i en form post. det er noget rating noget
Avatar billede olebole Juniormester
06. januar 2013 - 18:15 #6
Jeg ved ikke, om #5 var tænkt som en forklaring på det uhensigtsmæssige i at bruge en radio-button. Det ændrer dog ikke ved, at en radio-button ikke giver mening i forbindelse med opgaven  =)
Avatar billede bigtime Nybegynder
06. januar 2013 - 18:22 #7
Syntes bare det ser bedst ud med sådan 10 knapper der over billedet.
ved ikke helt hvordan jeg skal få en form med ind i det da det er et POST til ratingen.
når man har stemt skal den selv automatisk go hvidere til et nyt billede
Avatar billede olebole Juniormester
06. januar 2013 - 18:30 #8
Det handler ikke om, hvad du synes, ser godt ud. Det handler om brugervenlighed og brugerforventninger - og radio-buttons er beregnet til noget helt andet.

Du kunne lave det med helt almindelige knapper eller billeder. På hver knap/billede lægger du en onclick, som sætter en værdi i et hidden felt i formen. Så kan du ikke undgå at få værdien med  =)
Avatar billede olebole Juniormester
06. januar 2013 - 18:32 #9
- og i øvrigt får du jo ikke værdierne fra dine radio-buttons med, når du vælger den løsning, du beskriver. Du laver bare et sideskift, men submitter ikke formen  =)
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
07. januar 2013 - 08:51 #10
@olebole #3: Du har selvfølgelig fuldstændig ret, og set i bakspejlet burde mit indlæg også have indeholdt hvad den optimale løsning er. Tror mit fokus lå på at vise hvordan man kunne gøre det med window.open, men højst sandsynligt var det fordi min hjerne var så langt nede i gear at jeg selv følte det var en optimal løsning. Det var jo tidlig søndag. :P
Avatar billede olebole Juniormester
07. januar 2013 - 13:24 #11
Hehe ... jeg så først selv 'bakspejlet', lige efter jeg havde skrevet "men submitter ikke formen" i #8. Ja, det var tidligt  *D
Avatar billede olebole Juniormester
07. januar 2013 - 13:26 #12
Vrøvl, det var selvfølgelig, da jeg havde skrevet "Så kan du ikke undgå at få værdien med" ... og så er det ikke engang tidligt ... eller søndag  *D