Avatar billede ThomasBTDK Praktikant
07. januar 2013 - 12:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows Server 2003/2008 kursus

Hej Eksperter.

Jeg er ansat i en lille virksomhed med 10 ansatte.
vi ønsker nu at overtage alt der hedder servere selv, og derfor undgå at have en eksternt it virksomhed tilknyttet.

De har derfor spurgt, om jeg kunne være interesseret i blive "it-ansvarlig".

Jeg har lidt grundlæggende erfaring med windows server - men slet ikke nok til at kunne administrere netværket hernede, uden en livline.

Kender nogle af jer, nogle kurser eller lignede som giver mig kompetencer til at overtage netværket her.

Vores netværk består af to servere, der kører exchange, terminal, webserver og navision (navision skal jeg dog ikke have noget som helst at gøre med)

På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Thomas
Avatar billede jjam Juniormester
07. januar 2013 - 16:27 #1
Hej
Jeg tror du har meget store ambitioner. Et kursus på 2-3 uger vil ikke kunne lære dig alt nødvendig inden for server, netværk og Exchange.
Jeg tror at et passende ambition vil være at passe den daglige drift, og så tage fat i et konsulenthus når der skal ske noget særligt.
Jeg har arbejdet som IT konsulent i over 25 år, alligevel har jeg flere gange om året brug for rådgivning/hjælp inden for f.eks. AD (server), avanceret netværk eller Exchange.
Jeg kender ikke dine kompetencer i øvrigt, men IT er et meget bredt område med mange specialer.

I øvrigt så vil jeg anbefale SBS 2011 og et tilsvarende administrator kursus.
Avatar billede juleulven Nybegynder
16. januar 2013 - 00:02 #2
Jeg vil lægge mig op ad #1 ...
jeg har arbejdet i IT-verdnen i 12 år og fik efter 4 år 2 Microsoft MCP Kurser...

1. Adminitrating and maintenece of server 2003
2. ditto WinXP

disse 2 kurser gav mig en GRUNDFORSTÅELSE omkring AD/DNS/GPO/DISKE/RAID mv...

Men jeg arbejdede HÅRDT med testservere, rodede med driftservere (10-15 ansatte) og har lavet mine fejl ... en hel del af dem. Idag er jeg specialist indenfor print og dokumenthåntering men sætter da vores egne servere op ... men JEG har også ekstern IT-bistand på når VmWare/Backup/Exchange løsninger skal konfigureres...

Held og lykke med projektet ...
Avatar billede ThomasBTDK Praktikant
12. februar 2013 - 08:59 #3
Hov. Denne post blev aldrig lukket :(
tak for jeres svar :-)