Avatar billede ngr Praktikant
08. januar 2013 - 12:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Optagelse af telefoninterviews

Er der nogen, der har en idé til, hvordan man kan optage telefoninterviews, hvad man skal bruge af interviews osv.
Ud over en mobiltelefon har jeg en almindelig trådløs telefon.
Avatar billede ngr Praktikant
08. januar 2013 - 12:44 #1
Glemte at spørge: Hvis jeg finder en gammeldags telefon, kan en snild tekniker så trække lyden ud af den og overføre den til min pc?

Og kan det lade sig gøre med Skype?
Avatar billede larsen45 Juniormester
08. januar 2013 - 13:28 #2
Du har flere muligheder, efter hvad du selv har råd til.
1. og det bedste løsning, køb en voice recorder, eller hvad man i gamle dage kaldte en diktafon. Du kan få den hos diverse musik forretninger, som eksempel:
http://www.4sound.dk/shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=H%E5ndholdte%20optagere

2. Du kan købe en såkaldt lydforstærker hvor du kan smide et kabel ind i din pc. og ellers tilslutte en mic til, som vil kunne optage alt i lokalet.

3. Du kan købe et optage lyd program, og et billigt headset fra eksempelvis sandberg eller andet firma. og smid indput stikket ind i din pc, og ellers mic over til telefonen.

Der er mange løsninger, en 4 kunne også bare være at optage direkte over en bærbar direkte, men det giver selvfølgelig ikke specielt godt resultat. så punkt 3-4 er discount løsninger.

Ellers skal du simplehen bede folk om, at bruge skype løsningen, hvor i snakker gratis sammen der, eller at du ligefrem køber et skype abonnement, så du kan bruge skype som en almindelig telefon, du kan ringe derhjemmefra. Og så ellers bare optage direkte på computeren.
Avatar billede ngr Praktikant
09. januar 2013 - 00:42 #4
#3: De links ligner noget, jeg kan bruge, men jeg forstår ikke meget af det.
Jeg har en mobiltelefon for at telefonere, så jeg har ikke interesseret mig det ringeste for udviklingen i mange år.
Så jeg ved ikke, hvad en android er eller hvad apps er - med mindre det er et lille program til en mobil teefon??
Men for at par år siden købte jeg en mobil til 14-1500, tror jeg. Kunne det tænkes at være en android?
Avatar billede ngr Praktikant
09. januar 2013 - 00:45 #5
#2: Kan ikke bruge løsninger, der involverer mikrofoner, skal tappes direkte fra telefonen.

"Og så ellers bare optage direkte på computeren." HVORDAN?
Avatar billede ngr Praktikant
22. januar 2013 - 00:48 #6
Fandt en tingest hos http://elektronik-lavpris.dk/ som kobles ind mellem modem og telefon - til ca. 500 kr. Har ikke købt den endnu, men den skulle være ok.