Avatar billede byggemandflop Novice
10. januar 2013 - 07:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 og Concorde/XAL 2.80

Jeg har installeret Windows 8 på min arbejdscomputer for at teste om alle vores programmer fungerer ok i det nye miljø. Alt andet en Concorde/XAL 2.80 virker. Concorde/XAL 2.80 bruges i en consolversion og fungerer fint på en Windows 7 64bit. Men her går det så galt når det er i Windows 8 64 bit stopper Concorde/XAL 2.80 når man har indtastet brugernavn og password.

Der fremkommer en fejl: 'Wait number 0 on DAT, Rcode=-1[Microsoft][ODBC SQL Server][SQL Serversp_cursorfetch: The cursor identifier value provided (4) is not valid.'

Jeg er desværre ikke en haj til Concorde/XAL 2.80 så hvis nogen har en ide...be my guest!!!!
Avatar billede byggemandflop Novice
14. januar 2013 - 09:21 #1
Databasen kører på en Windows 2000 server og MS SQL 7.
Avatar billede mariaf Juniormester
14. januar 2013 - 17:26 #2
Jeg er mest imponeret over at man med noget så forretningskritisk som et regnskabsprogram, ikke bruger de nødvendige ressourcer på at være sikker på at det kører som det skal.

En XAL 2.80 er ikke beregnet til 64 bit, og det er et under at den ikke er stået af noget før. Måske fordi SQL-databasen redder den?

Hvis jeg var i dine sko, så ville jeg finde en løsning inden hele jeres bogholderi brager ned, men det er bare min mening.
Avatar billede byggemandflop Novice
14. januar 2013 - 17:45 #3
Tak for dit seriøse svar @mariaf. Men nu har vi sådan et system, som ikke bliver skiftet i det næste år. Derfor har vi stadig problemet. Dog skal det nævnes at ODBC opsætningen er 32 bit og ikke 64 bit som før nævnt.
Avatar billede mariaf Juniormester
17. januar 2013 - 18:18 #4
Jeg kunne være uhøflig og sige held og lykke.

Sørg for at være sikker på dine backup, så det i det mindste kan reddes derfra.
Avatar billede byggemandflop Novice
22. januar 2013 - 14:09 #5
Her kommer svaret!!!! I stedet for en ODBC SQL Server agent skal der være en ODBC SQL NATIVE Server agent.
Avatar billede byggemandflop Novice
25. januar 2013 - 07:34 #6
@mariaf - Nu ved jeg at jeg ikke skal ringe til nordsoft når vi skal igang med at finde nyt erp system... Useriøse mennersker!!!!
Avatar billede mariaf Juniormester
25. januar 2013 - 19:40 #7
Som jeg tidligere skrev. Held og lykke - og husk backup.