Avatar billede avarjo Nybegynder
14. januar 2013 - 17:02 Der er 3 kommentarer

IcedTea i Google Chromium på Ubuntu

Jeg mangler en plugin (IcedTea) til Google Chromium på Ubuntu styresystem. Plugin mangler efter seneste opdatering fra Ubuntu idag! Hvad skal jeg skrive i mit terminal-vindue for at få det til at virke? Som sagt (IcedTea) problem, kan ikke se JavaAppleter efter seneste opdatering idag!!?
Avatar billede LinuxBloggen Nybegynder
14. januar 2013 - 19:59 #1
Start med at finde ud af, hvad den pakke du søger, præcist hedder. Søg i dine repos.

sudo aptitude update && sudo aptitude search icedtea

Du kan se mere vedr. din pakkehåndtering her http://linuxbloggen.dk/linux-package-management/
Avatar billede avarjo Nybegynder
14. januar 2013 - 22:35 #2
I mit tilfælde er det kun browseren Chromium, der ikke kan vise Java Appllets efter seneste opdatering idag. Så jeg skal have installeret den aller aller nyeste version af Java.
Avatar billede avarjo Nybegynder
27. januar 2013 - 18:49 #3
Efter lang tids nørden fandt jeg en løsning, som virker rimeligt. Løsningen fandt jeg her: http://openjdk.java.net/install/index.html

Open JDK istedet for Oracles Java. Sidstnævnte har jeg i hvert fald ikke kunnet få til at virke med Ubuntu.

Nu kan jeg bruge nem id igen med Ubuntu.

Som før sagt (virker rimeligt) er fordi, når det skal køres i Chromium så skal man klikke på "kør nu" i toppen af browservinduet pga. IcedTea er forældet.

Med Mozilla Firefox kører det fint. Her var der heller intet Java, som virkede med Oracle.

Jeg vil gerne høre om andre har alternative eller smartere løsninger.