Avatar billede soulinventor Nybegynder
16. januar 2013 - 22:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Laptop cooler specs(ekstern)

Hej Eksperter!

Jeg har søgt lidt på nettet, efter en laptop cooler, men jeg kan ikke lige gennemskue hvilke specs, jeg skal kigge efter?

Nogle af de dyre har fået semi-reviews på edbpriser, og andre billige får gode, men der står ikke rigtigt noget om specs på produkterne, så er der nogle her der ved hvad man skal kigge efter?

På forhånd tak!
Avatar billede sadolin1978 Novice
17. januar 2013 - 06:28 #1
skal der være aktiv køling på eller er det nok med at få den op fra bordret eller hvor du nu har den ??

bruger selv en targus købt i bilka til 179,00 denne har ikke aktiv køling men er ok til mit brug
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2013 - 08:13 #2
Avatar billede foodear Praktikant
17. januar 2013 - 09:03 #3
Jeg har selv sådan en fætter her, den er bare iorden idet du kan flytte rundt på blæserne så du kan køle præcis lige der hvor det er nødvendig.
Den reddede livet for min HP DV7 som havde et alvorligt varmeproblem.
Samtidtig kan den bruges som beskyttelse af din laptop når du transportere den.

http://www.computersalg.dk/produkt/936897/cooler-master-notepal-u3-notebook-stat
Avatar billede soulinventor Nybegynder
17. januar 2013 - 10:24 #4
Tak for svarene!
Jeg kan se at computersalg heller ikke smider specs på. Så det går jeg udfra bare må forblive en gætteleg på hvad der er godt og skidt. Prisen gør mig ikke så meget, det skal bare virke, og er den støjsvag er det bare et plus!
Avatar billede Svave Nybegynder
17. januar 2013 - 15:48 #5
Hej Soulinventor,

Personligt vil jeg klart anbefale at du køber en med aktiv køling(altså udstyret med blæsere). Så kan du nemlig roligt bruge din laptop udendørs på en varm sommer dag uden problemer. Vælger du en med passiv køling skal du passe på med at bruge den udendørs i varmt klima.

Selvom du køber en med Aktiv køling (med blæsere) kan du sagtens anvende uden at blæserne behøver at køre, så du undgår uvendig støj fra blæserne ved indendørsbrug.

Men uanset er Laptop Cool'ere en god ide, eftersom det at have en laptop stående på en bordplade eller i skødet altid mere opvarmende end det vil være at have den stående på en Laptop Cooler hvis overflade er af Aluminium som af naturens hånd er et køligere element end så mange andre elementer i hjemmet og andre stedet.
Avatar billede soulinventor Nybegynder
17. januar 2013 - 16:03 #6
Så aktiv cooling er med blæser som denne?
http://www.computersalg.dk/produkt/812481/cooler-master-notepal-x3-notebookbl%C3%A6s

og ellers er det bare med radiator?
Avatar billede Svave Nybegynder
17. januar 2013 - 16:16 #7
Ja den du linker til er med aktiv køling, altså med blæsere. Den du har fundet der er virkelig god. Passiv køling er en uden blæsere og bare med en aluminiums plade som bund.
Avatar billede foodear Praktikant
18. januar 2013 - 08:00 #8
Avatar billede Svave Nybegynder
18. januar 2013 - 10:55 #9
Begge er rigtige fine valg. Får helt lyst til at købe en ny til min egen laptop. X3'eren er jo for fed, i og med den også køler håndflade ud over at køle laptop - perfekt til folk der bruger mange timer ved laptop'en, grafikkere, lyd kunstnere, udviklere og gamere.

U1'eren er også ret fed, ret design mæssigt og iforhold til egenskaberne - hvor man selv kan vælge at montér flere blæserne end den ene der følger med. Den er nok lidt mere for gør-det-selv folket.

Fedt at industrien er begyndt at tage Laptop Coolere så seriøst:)

Tak for de fine links foodear:)
Avatar billede foodear Praktikant
18. januar 2013 - 14:29 #10
U1 er med 3 blæsere du kan sætte efter behov .... !
Avatar billede foodear Praktikant
18. januar 2013 - 14:32 #11