Avatar billede KHHP Juniormester
17. januar 2013 - 14:15 Der er 6 kommentarer

Defekt power-switch

Hej
Jeg står i den situation at min bror er kommet til at knække det ene af de 3 meget tynde ledninger der sidder på power-switchen i sin dell studio 1555. Jeg har fundet en power-switch med dertilhørende ledning, men det var desværre i udlandet.
www.pchub.com/uph/laptop/78-49099-13924/Dell-Studio-1555-Switch-Board.html

Jeg har kigget i Dell's reservedelslager på deres website, men kan ikke finde et nyt switch-board/power-switch. Derfor ville jeg nu høre om der er nogen der kender et sted hvor jeg kan købe en ny.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2013 - 14:40 #1
aner det ikke men hvad med Brinck

https://www.elextra.dk/main.aspx?page=butik1

m.v.h
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2013 - 15:28 #2
Kan de to ender på den knækkede ledning ikke samles, eller er den ene af dem blevet for kort?
Avatar billede KHHP Juniormester
17. januar 2013 - 16:53 #3
Ledningerne er loddet på et lille PCB, hvor der så er sat et stykke tape henover, fra producenten, for at holde dem på plads. Den ene ledning er knækket lige på den anden side af printet, så det er umuligt at lodde sammen uden at ødelægge resten.
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2013 - 18:11 #4
Hvis du opgiver at finde en ny, ville jeg prøve at finde et lille radioværksted, hvor der stadig findes mennesker, som kan håndtere den slags loddearbejde uden at tage 7-800 kr. for det :-)
Avatar billede DellLytter Nybegynder
18. januar 2013 - 10:08 #5
Hej

Hvis det ikke lykkes dig at finde en ny power-switch andre steder, vil jeg meget gerne prøve at undersøge om vores spareparts-afdeling skulle have denne til salg.

Hvis det har interesse, skal du blot sende mig servicetag i en privat besked, så undersøger jeg det nærmere.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede enriko Nybegynder
05. februar 2013 - 00:22 #6
Hvis ikke du har løst dit problem og så kan jeg sagtens klare det (vil jeg mene, dog kræver det at jeg ser et par billeder af sagen)

Dagligt arbejder som elektroniktekniker og hvor der indgår en del loddearbejde i.