Avatar billede Wildcard Nybegynder
17. januar 2013 - 16:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Linux Raid-5 til Windows Raid-5

Hej,

Jeg har en række HDDer (raid-5) på min linux server, jeg vil flytte dem over på min nye windows 2012 server. Dog har jeg ingen interesse i at miste alt dataen.
Da mængden af data er så stor, er det umuligt at lave en midlertidig hdd løsning.

Spørgsmålet lyder så. Er det muligt at flytte mit linux raid 5 over til win 2012 raid-5, således der ingen datatab er ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. januar 2013 - 17:01 #1
Hej.

  Nu skriver du godt nok Linux-RAID; hvis vi kan blive enige om at RAID varetages i hardware, og dit RAID-array blot er EXT-formatteret, så kan det nok lade sig gøre, dog sikkert med den "hage" at du så må starte din Server2012 op på den maskine, hvor dine diske kører nu for ikke at baldre dit RAID.

De bedste hilsner
Avatar billede Wildcard Nybegynder
17. januar 2013 - 17:07 #2
Jeg har så smidt dem over i den nye server (2012) og er istand til at se diskene i disk management. Men jeg kan ikke få adgang til disse. Så vidt jeg kan se, den "wizard" der følger med windows, er yderst villig til at formatere dem...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. januar 2013 - 17:17 #3
Det var lige præcis derfor, jeg ikke ville fjerne diskene fra den RAID-controller, de sad på. Med lidt held, kan du genskabe dit RAID-sæt på den PC, de er udtaget fra.
HVIS du har held af det (og jeg er alvorligt bange for at vi snakker seriøst held her), kan du flytte din disk med Server 2012 over i den. Når du ser dit RAID-sæt som EEN stor disk, kigger du videre på http://www.howtoforge.com/access-linux-partitions-from-windows og vælger det værktøj, du synes bedst om. Jeg har selv haft gavn af DiskInternals Linux Reader.
Avatar billede Wildcard Nybegynder
17. januar 2013 - 17:22 #4
Mange tak, tror jeg køre med den løsning du beskriver der. smid et svar, så du kan få points :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. januar 2013 - 17:30 #5
Takker og pøj-pøj med projektet.
Avatar billede Wildcard Nybegynder
17. januar 2013 - 17:32 #6
Går det, så går det. Ellers er det bare øv.
Avatar billede lassebm Nybegynder
17. januar 2013 - 20:35 #7
Hvilke(t) filstem(er) kører du på det RAID ?...