Avatar billede sandfrandsen Nybegynder
17. januar 2013 - 18:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ændre man billedet på en mp4-fil?

Hej, jeg har lavet en film om til en mp4-fil og så lagt den over på børnenes ipad.
Men nu har filen bare et tilfældigt billed fra filmen.
Dette billed vil jeg gerne have ændret til dvd-coveret eller et andet billed som ligner.
Håber der er en der kan hjælpe...
Avatar billede claes57 Ekspert
17. januar 2013 - 18:36 #1
i windows er det startbilledet på filmen, der bruges - så hvis du laver filmen med åbningsbilledet i et par sekunder, så skulle den være hjemme. Apple kan så have helt egne idéer til, hvordan data vises logisk - det skal jeg ikke blande mig i.
Avatar billede sandfrandsen Nybegynder
17. januar 2013 - 19:12 #2
Hvordan gør man så det? Skal jeg så have et program til at rediger mp4-filen med?
Det er en af børnenes dvd som jeg har lavet om til mp4.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. januar 2013 - 20:12 #3
stadig - i windows kan du via live-programmerne (windows essentials)  kan du hente og køre movie-maker. Der kan du let placere et stil-billede i et par sekunder, og køre din film ind derefter.
Avatar billede sandfrandsen Nybegynder
16. februar 2013 - 09:20 #4
Jeg har nu prøvet med windows moviemaker. Jeg har indsat et billed før filmen. MEN det tager jo MEGA lang tid inden filen er gemt igen. Gør jeg noget forkert?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. februar 2013 - 10:53 #5
nej - hele filmen dannes forfra.
Avatar billede sandfrandsen Nybegynder
16. februar 2013 - 16:25 #6
Okay, takker.
Ligger du et svar, så jeg kan give dig point?
.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. februar 2013 - 20:53 #7
bare luk selv
Avatar billede sandfrandsen Nybegynder
16. februar 2013 - 22:09 #8
Ok
Avatar billede lclemens Nybegynder
16. februar 2013 - 23:22 #9
Visse filformater (bl.a. mp4) understøtter metadata. Her kan man f.eks. lagre et billede, som - afhængigt af softwaren - vil blive brugt som thumbnail.