Avatar billede JakobS Praktikant
20. januar 2013 - 03:12 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

forsvunden hardware og system

Hejsa

Jeg havde den anden dag et computer crash hvorefter computeren (PC win7-64bit) ikke kunne starte. Efter en af universitetets IT-fyre rodede rundt med den en hel dag identificerede han en system fil der var defekt og udskiftede den med en tilsvarende fra et andet system. Efterfølgende kan computeren starte op, men kan ikke identificere hardware, kan ikke gå ind i "system" under kontrol-panelet og 80% af alle mine programmer fungerer ikke. Desuden virker windows update heller ikke mere, og jeg har ingen lyd (fordi at den ikke kan finde lydkortet velsagtens), så det er generelt en noget rodet computer jeg har fået tilbage.

Jeg ville klart foretrække blot at formatere og geninstallere alt men da jeg er udenlands og mit hjem-universitet har al information og software til at kunne lave den operation, er der ikke meget jeg kan gøre indtil jeg er tilbage igen.

SÅ: Er der nogen der har en ide til at "genfinde" al hardware så jeg kan geninstallere drivere til ting såsom lydkort? Har i andre forslag? Eller er det en tabt sag?

På forhånd mange tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2013 - 07:22 #1
Har du forsøgt en systemgendannelse til en dato før du fik problemet første gang (før it manden rodede i pc)?
I et ældre systemgendannelses punkt bør dine systemfiler være i orden.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2013 - 07:50 #2
jeg går ikke ude fra den er med recovery

du gør sådan her

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

du går ind denne vej

custom advanced

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

her fjerner man partition c og opretter en ny på samme størelse
hvis det er win 7 fjerner man også den partition på 100 mb

læg virusprogram på den

opdater den hos Microsoft

hent slimdrivers og brug den til alle dine drivere
der kan godt være mange så tag dem en ad gangen

du kan også finde dem på producenten af dit bundkort men der er ikke altid opdaterede til de nyeste

http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html?part=dl-0

den er gratis at bruge

m.v.h
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. januar 2013 - 11:23 #3
Hej.

  Du har to muligheder, en hurtig og en lidt mere tidskrævende:

1. Windows-DVD i drevet, start en kommandoprompt som administrator og kør [sfc /scannow]. Så chekker den dine systemfiler for fejl og mangler i forhold til, hvad der ligger i dit "skygge-katalog". Det er den hurtigste.

2. Du henter denne fil fra Microsoft på en anden PC (http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=20858) og kører den på din egen. Den vil gøre det samme som kommandoen ovenfor - den har så bare selv filerne til reperatione med i pakken.

  Håber det kan bringe dig lidt videre.

De bedste hilsner
Avatar billede JakobS Praktikant
25. februar 2013 - 15:13 #4
Computeren endte med at crashe fuldstændigt, så vi formaterede og startede påny. Tak for hjælpen allesammen.

Nogen der vil have point? :)
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2013 - 15:48 #5
ok hvis du kunne bruge det
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2013 - 16:02 #6
Siger det samme som treatmenice.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. februar 2013 - 17:34 #7
Jamen selvtak, det var da godt du i det mindste er kørende igen...