Avatar billede bio Novice
20. januar 2013 - 18:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor findes funktionen <gem en kopi> ?

Hvis jeg gerne vil gemme en kopi men arbejde videre i den eksisterende fil, fandtes der vel tidligere en funktion som <gem en kopi> men nu i Excel2010 findes kun <gem> og <gem som> hvor den sidste blot betyder at filen får nyt navn. Det er jo også en kopi, men det betyder at filen får nyt navn.

Hvis jeg nu gerne vil beholde et filnavn, hvordan kan jeg så lave backup af filen?
Avatar billede vejmand Juniormester
20. januar 2013 - 18:51 #1
Du bruger bare "Gem som" og gemmer med samme navn, i en anden mappe.....
Avatar billede vejmand Juniormester
20. januar 2013 - 19:04 #2
Avatar billede bio Novice
04. februar 2013 - 11:54 #3
Næh, jeg tænkte altså på funktionen <Gem en kopi>. Hvis jeg trykker <Gem som> som foreslået kommer mit fokus til at være på det nye sted. Uanset om dette er i den gamle mappe eller i en ny mappe, så vil fortsat arbejde på filen ved <Gem> blive lagret på det nye plads / under det nye navn.

Funktionen <Gem en kopi> lavede en kopi, men lod mig arbejde videre på den oprindelige placering og med det oprindelige navn.

Jeg laver nu hele tiden nye navne for filen, og det er for så vidt også ok. Det giver en historik over tidligere versioner af filen - og det fylder meget.

Så alternativet, at sætte en automatisk backup funktion er nok det nærmeste vi kommer, når nu <Gem en kopi> funktionen er fjernet.

Sæt dit sidste svarforslag som et svar, og lad os afslutte denne tråd.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. februar 2013 - 12:33 #4
Hvis jeg klikker på Gem som, kommer muligheden Gem en kopi af projektmappen, der er fuldt kompitabel med Excel 97-2003

Det er i Excel 2007, er ikke ved en maskine med 2010 udgaven lige nu.......
Avatar billede vejmand Juniormester
04. februar 2013 - 12:33 #5
Og et svar......