Avatar billede varmeskud Praktikant
25. januar 2013 - 20:05 Der er 18 kommentarer

Ur går hele tiden forkert

Hej

Jeg har en "MEDION® AKOYA® P2208 D"
http://www.medion.com/dk/prod/MEDION%C2%AE+AKOYA%C2%AE+P2208+D/910017045?wt_mc=dk.intern.StdBigCarousel.welcome.on-ma&wt_cc1=1_1&wt_cc3=P2208

Uret nede i højre side bliver ved med at "gå forkert"
Det spil vi spiller på computeren. Det kræver at tiden "gå korrekt" for at vi kan åbne spillet.
Så derfor er det et stort problem at jeg hver gang skal gå ind og klikke på at den skal sync tiden med tids serveren for at tiden er korrekt.

- Jeg har prøvet at skifte batteriet på bundkortet uden held.
- Jeg har været inde i bios og sætte tiden og dato korrekt uden held.
- Jeg har prøvet at vælge en anden tids server uden held.
- Jeg har prøvet at fravælge at den skal sync tiden.
- Jeg har prøvet at stille tiden korret, og så lade computeren stå tændt (den går så i dvale) Men næste gang er tiden igen forkert.

Er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg for løst problemet med at tiden er korrekt hele tiden?

Det skal siges at da min mor havde computeren. Der virkede "tiden" korrekt. Jeg har så lånt den og formaterede computeren og indstallerede den som da den kommer fra ny. Her efter er problemet opstået.

Mvh Kim
Avatar billede poko1 Ekspert
25. januar 2013 - 20:45 #1
Stil uret til internet tid
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2013 - 20:47 #2
kunne ligne et batteri på bundkortet der skal skiftes
købes hos enhver pc forretning
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/94037

koster ikke mange kroner

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2013 - 20:48 #3
det har du prøvet
Avatar billede kent_star Praktikant
25. januar 2013 - 20:54 #4
Prøv tjek denne side ud.

Ved godt det er til HP, men det kan være du kan få en idé til problemløsningen.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=dk&lc=da&dlc=da&docname=c03578889#N887

Hilsen Kent
Avatar billede poko1 Ekspert
25. januar 2013 - 20:57 #5
Avatar billede varmeskud Praktikant
25. januar 2013 - 21:03 #6
poko1
Det er ikke for at være uhøflig.
Men har du læst hele min tekst om hvad jeg har prøvet?
Avatar billede varmeskud Praktikant
25. januar 2013 - 21:04 #7
kent_star
Det hjalp mig desværre ikke.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2013 - 21:17 #8
hvad med en bios

kunne det ikke være den der skal opdateres

m.v.h
Avatar billede varmeskud Praktikant
25. januar 2013 - 21:23 #9
Jeg har ikke prøvet at opdatere bios.
Jeg ved faktisk ikke engang hvordan man opdater bios?
Avatar billede milter Ekspert
25. januar 2013 - 21:31 #10
Hvis den virkede fint, da din mor havde den, så vil en BIOS-opdatering ikke gøre nogen forskel.

Hvilken tidsserver bruger du?

Prøv at kigge her:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-desktop/windows-time-is-always-wrong-in-64bit-win-7/fdfb4472-552b-45d9-bf7d-3173942f1193
Avatar billede varmeskud Praktikant
25. januar 2013 - 21:38 #11
Jeg har prøvet de første 3 tidsserver der er i den boks man kan vælge dem i.

Har lige hurtig kigget dit link.
Desværre er mit englesk ikke så godt. Så må lige finde en der kan hjælpe mig med hvad der står.
Avatar billede varmeskud Praktikant
25. januar 2013 - 21:46 #12
Fik google til at oversætte for mig.
Desværre (lige osm mange andre på det link) fandt jeg ikke en løsning, ud over det åbenbart er et kendt problem :-(
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2013 - 07:33 #13
der er sikkert ikke en ny bios
men det kan det være
så det er lige meget hvordan den virkede i din mors tid
der er en årsag til der laves nye bios opdateringer så man skal ikke bare katagorisk sige nej det er det ikke
så hvis du ikke har udelukket det ved jeg ikke hvordan du løser fejl i din maskine fordi det er sådan man finder mystikkkere altså fejl der ligesom ikke har en løsning

da det også kan være en Windows fejl kunne du prøve denne her

husk at se videoen først

http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

m.v.h
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. februar 2013 - 12:47 #14
Så har jeg prøvet at opdatere computeren med alt det jeg kunne (pånær bios)

Den første dag virkede tiden korrekt.
Men de efterfølgende dage og til nu. Der har det igen ikke virket :-(

Hvordan opdatere man bios?
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2013 - 13:40 #15
på dit bundkorts hjemmeside under den version som du har og hvilket styresystem som ikke er så vigtigt ved bios opdateringer

kommer an på hvilket bundkort det er

m.v.h
Avatar billede varmeskud Praktikant
09. februar 2013 - 23:10 #16
Nu har jeg været nede og kigge på hvad der står på bundkortet.
Men syntes ikke jeg kan se nogle firma navne for hvilket firma den er fra?

Jeg har taget dette billed - Er det blot mig der kigger forkert?
https://dl.dropbox.com/u/73934584/2013-02-09%2021.31.21.jpg
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2013 - 07:47 #17
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. maj 2013 - 00:53 #18
Har prøvet alt.
Men det virker åbenbart ikke.
Virkelig noget øv