Avatar billede janesi Nybegynder
26. januar 2013 - 01:58 Der er 29 kommentarer og
4 løsninger

Asus Eee pc 1005P

Hejsa herinde :-)
Håber i kan hjælpe os ..
Min datter har en lille Asus pc Eee 1005P...
Den er fyldt med virusser ..jeg vil gerne formatere den for min datter .. Men hvordan gør man det ? der er ingen cd drev i pc'en ..
Den tænder op og går på Asus side..den kan godt gå på nettet ...men den trænger meget til en oprydning/formatering ..
Håber nogle kan hjælpe os :-)
På forhånd tak
mvh Jannie & Carina
Avatar billede poko1 Ekspert
26. januar 2013 - 07:48 #1
Hvis din recovery partition ikke er ødelagt så hold F9 nede under opstart! ellers skal du have fremstillet en Bootbar USB nøgle!
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2013 - 09:27 #2
Hej Jannie.
Har i så passet på personlige filer?
Ellers må i lige huske at kopiere disse over på en usb pind eller ligningede før i går i gang.
Som poko1 skriver er det F9 i skal spamme under opstart.
Har fundet en video der viser det.
http://www.youtube.com/watch?v=rfAQ-c7FqdY
Avatar billede janesi Nybegynder
26. januar 2013 - 11:25 #3
Hejsa...
Tak for hurtigt svar:-)
Jeg ved ikke om recovery partitionen ,( ved slet ikke så meget om computere :-( så jeg aner ikke hvordan jeg finder ud af det ? ;-(
Avatar billede janesi Nybegynder
26. januar 2013 - 11:29 #4
Hejsa ...
tak for hurtigt svar.. øhh jeg ved ikke hvordan jeg går ind og finder vigtige filer ;-( er ingen computerhaj ...
er det noget i kan hjælpe med ?
på forhånd tak og god lørdag
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2013 - 12:32 #5
Vigtige filer ligger i dokumenter mappen. Og der er sikkert også noget mail, der skal tages backup af.
I mailprogrammet er der en måde hvor man kan eksportere mailopsætning adressekartotek og mails over på eksternt medie (usb harddisk eller stor usb pind)
Personlige filer i dokumentermappen kan copy/pastes over på ekstern harddisk.
Der er også en anden mulighed, og den hedder "Let overførsel".
Men jeg vil indrømme jeg aldrig har brugt dette.

Ved ikke om Poko1 kan hjælpe med det?

Hvad med programmer?
Har i downloadet nogle programmer, hvor installationsfilen ligger på harddisken, kunne det måske være en ide at passe på disse også. Det er ikke altid at man kan få lov til at hente igen.
Og nøglerne til disse skal i også lige have styr på
Avatar billede poko1 Ekspert
26. januar 2013 - 16:52 #6
Hvis du kører en windows let overførsel kan du flytte private mapper og kontoer over igen så du ikke mister dem det er også en god ide at gemme din mappe i bruger!
Avatar billede janesi Nybegynder
28. januar 2013 - 01:34 #7
Hej IGEN
jEG VED IKKE OM JEG TØR AT GÅ IGANG MED DETTE ..DET LYDER SVÆRT.. :-( ØV ØV
hVAD ER EN WINDOWS LET OVERFØRSEL ?
TAKKER FOR JERES SVAR
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 20:09 #8
Velbekomme.
Har fundet dette om let overførsel:
http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=7349
Der står her at det bruges til overførsel af filer når man opgraderer til Vista. Men mon ikke det virker mellem to Xp maskiner også?
Kravet er jo selvfølgelig at man installerer Let overførsel på maskinen når den er formateret og klar til brug igen.
Avatar billede janesi Nybegynder
28. januar 2013 - 20:53 #9
hej igen
tak for din hjælp ..
kan jeg mon kopiere den let overførsel til min eksterne hardisk ?
Du må undskylde mine mange dumme spørgsmål .. er bare så nervøs for at den ikke kommer til at virke igen :-(
Avatar billede janesi Nybegynder
28. januar 2013 - 21:02 #10
skal jeg mon ikke bare gå igang med at trykke f9 ?
Avatar billede poko1 Ekspert
28. januar 2013 - 21:07 #11
når du trykker på let overførsel skal du vælge dette er min gamle computer den går så igang nu vælger du så at gemme på din externe hd når du har genindlæst din windows klikker du på ikonet let overførsel og derefter overføres dine gamle filer.
Avatar billede janesi Nybegynder
28. januar 2013 - 21:19 #12
hvor og hvordan finder jeg min recovery partion ?
På forhånd tak
Avatar billede poko1 Ekspert
28. januar 2013 - 21:43 #13
du skal ved at trykke F2 under opstart ind i bios og disable Boot Booster derefter trykke på F10 og trykke ok når du så trykker F9 under opstart får du muligheden recovery.
http://uk.answers.yahoo.com/question/index?
qid=20101010010117AAilUNt
Avatar billede poko1 Ekspert
28. januar 2013 - 21:44 #14
Avatar billede janesi Nybegynder
28. januar 2013 - 22:01 #15
jeg takker igen :-)
Avatar billede janesi Nybegynder
28. januar 2013 - 22:02 #16
tak :-))
Avatar billede poko1 Ekspert
28. januar 2013 - 22:14 #17
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 23:05 #18
Undskyld jeg brýder ind, men har du fået styr på backup af dine data?

Fik nogle tips i en anden tråd, og tosset som det er, har jeg det på min egen xp maskine, men aldrig brugt det.

Du har det sandsynligvis også på din egen pc under start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-Guiden overførseel af filer og indstillinger.

Guide:http://support.microsoft.com/kb/293118/da
Avatar billede poko1 Ekspert
28. januar 2013 - 23:23 #19
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 23:34 #20
Hej poko1 og tak for link. Linket du viser ligner en Win 7

Og jeg er lidt i tvivl om jannie's pc kører xp eller Win 7.
Det synes jeg ikke vi har fået klarhed over.

Det vil vel ændre på fremgangsmåden man gør det på?
Avatar billede janesi Nybegynder
28. januar 2013 - 23:45 #21
Hejsa
det er da bare helt okay ..nej jeg tror ikke jeg har fået helt styr på dem ...tak for din oplysning :-) min datter's pc kører med windows 7...
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 23:51 #22
Tak for det. Så er Poko1 på rette spor :-)
Avatar billede janesi Nybegynder
29. januar 2013 - 00:31 #23
nu er jeg ved at overfører filer og indstillinger til min scandisk... når dette er færdigt..kan jeg så starte med at formatere ?? jeg skal så bare trykke på f9 under opstart ikke ? der var en der skrev jeg skulle starye med f2 og f10 ..jeg er lidt forvirret :-(
sorry alle mine spørgsmål
Avatar billede janesi Nybegynder
29. januar 2013 - 15:18 #24
Hejsa til jer der har hjulpet ..
Jeg vil takke for alle jeres gode råd og hjælp :-)
Min datter's Asus fik jeg formateret ..den virker fint nu :-)
Nu er det så min egen pc.. den har jeg aldrig fået sikkerhedskopieret :-((( den trænger til en formatering ... nogen der har nogle gode tips til det ? kh Jannie
Avatar billede janesi Nybegynder
29. januar 2013 - 15:28 #25
Hej igen
min bærbar er en Hp.model G61-421SO
Avatar billede janesi Nybegynder
29. januar 2013 - 15:31 #26
Vil da lige tilføje at jeg ikke fik brud for at lave den nem overførsel .. jeg fik den hentet..men har ikke brugt den efter formatering.. er det for mon fordi jeg var inde i Bios ?
29. januar 2013 - 15:34 #27
NB: Efter en 100% formatering/instalation så husk
100% WindowsUpdate
Samt
http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/
Avatar billede janesi Nybegynder
29. januar 2013 - 15:38 #28
øhh hvordan gør jeg det ..hvor finder jeg det ?
Avatar billede janesi Nybegynder
29. januar 2013 - 15:39 #29
hvad skal jeg gå ind i på computeren ? hvilke program ???
Avatar billede janesi Nybegynder
29. januar 2013 - 15:46 #30
skal jeg i søg feltet skrive 100% windowsupdate ?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2013 - 16:07 #31
#24 janesi bør vi ikke lukke den her nu, inden vi starter på et nyt projekt?

Vil mene det bliver lidt rodet hvis vi blander flere opgaver sammen.

Er du enig skal du bede om svar fra dem som har hjulpet dig med din datters pc.

Og så vil jeg anbefale du starter en ny tråd med din egen pc.

Husk at svar bruges til pointgivning og løsninger, og er normalt ikke noget spørgeren lægger.
29. januar 2013 - 18:20 #32
Enig med #31 ...

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til andres (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede janesi Nybegynder
28. august 2013 - 17:17 #33
takker for al jeres hjælp lukker tråden