Avatar billede shjorth Nybegynder
28. januar 2013 - 21:13 Der er 4 kommentarer

Windows 7 eller win 8

Hejsa.

Jeg står og overvejer kraftigt at opgradere min pc til windows 8, således at jeg kan kigge lidt på udvikling af windows 8 apps.
Men jeg er meget i tvivl om hvorvidt det er en god ide.
Jeg udvikler i html/php o.lign, og roder altså meget rundt på ftper og mysql servere.
Derfor har jeg svært ved at finde ud af om det kan gå hen og blive et problem, eller om windows 8 kan klare det ligeså fint som windows 7.

Er der nogen der har erfaring med dette ? Det er ikke umidlebart lykkedes mig at finde noget om det.

Så set fra en udviklers synspunkt, hvad er så bedst ?

På forhånd tak
Avatar billede Mik2000 Professor
28. januar 2013 - 21:56 #1
Hej

Det er der ingen problemer med. På det område er det fuldkommen det samme.
Du kan installerer wamp, Xamp mv. (localhost virker fint), og du kan benytte filezilla eller hvad du nu engang bruger uden problemer.
Selvfølgelig heller ingen problemet med online services.
Du skal selvfølgelig være opmærksom på det er IE 10, og denne er noget bedre til eksempelvis CSS3, HTML5, så test i IE9 skal gøres andetsteds.

Man skal vænne sig til startknappen ikke er der, eller installerer f.eks. http://www.stardock.com/products/start8/

Men bortset fra det, så synes jeg absolut det er bedre og hurtigere.
Avatar billede drholm Nybegynder
28. januar 2013 - 22:20 #2
Første styresystem som kan køre på alle platforme...lyder smart. Men min hverdag er blevet besværet.
Forsiden med dens muligheder for at følge vejret i Dubai og kursen på en NOvo-aktie indeholder ikke fordele for mig. De programmer vi bruger i mit firma kan ikke køre i mobilversion - men der blev oprettet en "firkant" hos mine brugere. At klikke på den medfører bare en fejl fra programmet, som jeg så måtte rundt og slette. Alle må skifte til klassisk skrivebord - og så starte vores programmer der.
Så forbered dig på at dine kunder måske ikke skifter
Avatar billede Mik2000 Professor
28. januar 2013 - 22:39 #3
Tror det kommer an på hvad man skal bruge det til.

Man har jo også stadig skrivebordet mv., og at programmet laver en fejl ved at blive kørt, lyder da også som dårlig programmering fra dem der laver programmet. Har endnu ikke oplevet nogle der giver problemer
Avatar billede drholm Nybegynder
28. januar 2013 - 23:57 #4
Nej det er da ikke forklaringen. Windows 8s nye forside er til programmer der kan køre på alle platforme - mobiler, pads mm. Klassiske større programmer, online databaser mm kan ikke startes derfra.
Men tilbage til tråden. Hvis du vil udvikle programmer "til skrivebordet" vil de formentlig kunne bruges på ældre Windowsversioner. Hvis du vil udvikle programmer til "firkanterne" vil de nok kun kunne køre på win8 - men alle platforme - og dermed nye kunder og muligheder - men farvel til gamle kunder.