Avatar billede thegenni Praktikant
30. januar 2013 - 09:32 Der er 13 kommentarer

Kan ikke modtage eller sende emails

Hej

Kl 02.10 i nat, gav jeg op.....
Jeg ville blive super glad, hvis der var en som gad at hjælpe mig....

Jeg har fået installeret exchange, da jeg prøver at lære det. Det hele fungerer fint, MEN jeg kan ikke sende eller modtage email.

Min outlook klient forbinder fint med pop3(port 110) og smtp (port 587). Når jeg trykker "send/recieve", så logger den på og skriver"getting list", MEN der kommer ingen emails ned. Jeg har opsat mx records hos gratis DNS.

Når jeg sender en email, så ligger den sig i kø på min exchange server. Jeg kan se den under toolbox->Mail queue

jeg har slået firewall fra, og følgende porte er åbne jf. http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ :

Port 53 is open on 87.xxx

Open Port 80 is open on 87.xxx

Open Port 110 is open on 87.xxx

Open Port 443 is open on 87.xxx

Open Port 587 is open on 87.xxx

Open Port 3306 is open on 87.xxx

Open Port 3389 is open on 87.xxxx.

Glen
Avatar billede jjbirk Nybegynder
30. januar 2013 - 11:24 #2
Hejsa.
Hvem har du som internet udbyder ??
Avatar billede thegenni Praktikant
30. januar 2013 - 11:33 #3
yousee
Avatar billede jjbirk Nybegynder
30. januar 2013 - 12:23 #4
Ved ikke om det er samme problem som TDC, har en ven der vil opsætte egen mail server, men det kan ikke lade sig gøre.
Avatar billede thegenni Praktikant
30. januar 2013 - 12:38 #5
@jjbirk det lyder underligt
Avatar billede jjbirk Nybegynder
30. januar 2013 - 12:42 #6
Ja syntes jeg også, men ved han har arbejdet på det godt 14 dage uden held.
Jeg har selv telenor og har opsat en mail server uden problemer.
Avatar billede michaels-dk Nybegynder
30. januar 2013 - 12:44 #7
du må være newbie ;-)

1 - hvilken exhchane - der er mange

2- check ud kø fra extern pc - telnet til port 25 på din server
så skal din exch. svare

3- ikke alle tillader transport på port 25

4 - har du rettet både i FW og router ?
Avatar billede michaels-dk Nybegynder
30. januar 2013 - 12:47 #8
se i log ? den ikke sender

måske bruget uc mail extender ligesom tdc
Avatar billede jjbirk Nybegynder
30. januar 2013 - 14:51 #9
Michaels-dk har lige sent dig en mail her inde.
Avatar billede thegenni Praktikant
30. januar 2013 - 15:08 #10
Mig?
Avatar billede thegenni Praktikant
30. januar 2013 - 15:10 #11
Michaels- hvor god er du til exchange?  Kan man hyre dig til at kigge med på en teamviewer?
Avatar billede thegenni Praktikant
30. januar 2013 - 17:12 #12
så sker der fremskridt.....

Såfremt man læser denne tråd f fremtiden, så er fejlen hos mig, at man SKAL have port 25 åben. så jeg ringede til yousee og fik den åbnet. Nu kan jeg sende emails :-)

Nu mangler jeg bare at kunne modtaget ;-)
Avatar billede michaels-dk Nybegynder
31. januar 2013 - 09:35 #13
ja - da - lad os finde en tid