Avatar billede the-lion Nybegynder
01. februar 2013 - 09:15 Der er 5 kommentarer

.bat fil

Jeg har en ping.bat der gør dette:

@ECHO OFF

SET LogFile=PingLog.txt

IF NOT EXIST %LogFile% Echo Ping log for google.dk > %LogFile%

ECHO. >> %LogFile%
ECHO ****************************************** >> %LogFile%
ECHO Nuværende dato og tid: %date% @ %time%  >> %LogFile%
ECHO ****************************************** >> %LogFile%

ping google.dk -n 3 >> %LogFile%

Men når den kører og skal gemme ping delen kommer den bare med linier i dos prompten om at der er en anden proces der bruger filen , nogen der har en ide?
Jeg bruger Windows XP med SP3
01. februar 2013 - 10:00 #1
Ændre

SET LogFile=PingLog.txt

til

SET LogFile=%TEMP%\PingLog.txt

Så er du 'sikker' på at du kan skrive til filen ...

---

Kør programmet i en [CMD] box så du kan 'se' hvad der sker ...
Avatar billede the-lion Nybegynder
01. februar 2013 - 10:57 #2
Det giver stadig samme problem
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2013 - 04:38 #3
problemet er denne sætning:
IF NOT EXIST %LogFile% Echo Ping log for google.dk > %LogFile%

du fortæller den ikke hvad den skal gøre hvis den eksisterer, kun hvad den skal gøre hvis den ikke eksisterer :)

der skal være en ELSE

if not......
ELSE
gør noget andet...

det jeg ville gøre er:

IF NOT EXIST %LogFile% Echo Ping log for google.dk > %LogFile%
ELSE
omdøb fundne logfil til .old, og skriv den nye

og så ellers starte scriptet med altid at slette *.old

?

prøv
Avatar billede wandaxp Praktikant
03. marts 2013 - 19:30 #4
De 3 liner med ECHO kommer med i log filen men det er bare ping informationerne der ikke kommer med, kan der gøres noget ved det?

Jeg må ikke slette den gamle log fil da den skal køre scriptet hver 5. minut og så tilføje de nye resultater til log filen så jeg kan se hvor opfte og hvornår internet linien er nede.
04. marts 2013 - 09:29 #5
...google.dk > %LogFile%...

...google.dk >> %LogFile%...